خبرگزاری کار ایران

در مورد آسیب های اجتماعی؛

مصلحت اندیشی به ضرر جامعه تمام می شود

کد خبر : ۷۵۹۰۷

بسیاری از آسیب های اجتماعی، به خاطر اطلاعات ماهواره و اینترنت است ولی به جای رفتار های سلبی و فیلتر کردن، باید اقشار جامعه به ویژه جوانان و بانوان را از خطرات آن آگاه کرد.

ایلنا: رییس سابق اداره ایدز دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی، به خاطر اطلاعات ماهواره و اینترنت است ولی به جای رفتار های سلبی و فیلتر کردن، باید اقشار جامعه به ویژه جوانان و بانوان را از خطرات آن آگاه کرد.

به گزارش خبرنگارایلنا در کاشان،علی اکبر تقی زاده رهقی در همایش نقش اولیا خانه و مدرسه در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جمع مدیران و مشاوران مدارس کاشان افزود: هزینه های سنگین مخابرات برای فیلتر سایت ها و شبکه ها، با یک نرم افزار ساده و ارزان بی اثر می شود.

وی اظهار داشت:در مورد آسیب های اجتماعی، مصلحت اندیشی به ضرر جامعه تمام می شود، باید تابوی ایدز و اعتیاد، شکسته شود و با ارائه آموزش های درست و پیشگیرانه، برای جامعه روشنگری شود در غیر این صورت، هزینه های بیشتری برای آن خواهیم پرداخت.

وی تصریح کرد: الگوی شیوع ایدز که در سال 65 به صورت 69 درصد از راه تزریق و 10 درصد روابط ناسالم جنسی بود در سال 91 به صورت 52 درصد از راه تزریق و 33 ردصد روابط جنسی تغییر کرده است.

این پزشک فعال در مبارزه با ایدز گفت: رواج تاتو کردن در آرایشگاه ها و روابط ناسالم جنسی در سفر به کشورهای خارجی به کشورهای از مهمترین موارد تغییر الگوی شیوع ایدز در جامعه ایرانی شده است.

تقی زاده رهقی افزود: هفت درصد جمعیت ایران، معتاد هستند که 45 درصد آنها زیر 29 سال و 30 درصد بین 30 تا 39 سال سن دارند که به اعتقاد کارشناسان شروع اعتیاد به 15 تا 17 سالگی رسیده است و روزانه 300 نفر به این جمعیت اضافه می‌شود.

وی بااشاره به شیوه های رواج مواد مخدر در جامعه گفت: امروز ماده مخدر شیشه به خوابگاه دختران دانشجو راه یافته است و به عنوان داروی بیدار باش، داروی لاغری و افزایش میل جنسی توزیع می شود.

وی تاکید کرد: مشاوران و معلمان باید از صمیمیت خود با دانش آموزان، مشکلات دوران بلوغ را برای دانش آموزان مطرح کنند، باید مار و پله مسیر زندگی و راه‌های شکست و پیروزی را به آنها نشان بدهند.

وی تاکید کرد: خانواده ها باید نسبت به فرزندان خود و دوستان آنها نظارت صمیمانه داشته باشند. زیرا بر اساس تحقیقات اولین محل شروع مصرف مواد مخدر، منزل دوستان است و منزل خود، اماکن مخروبه و پارک در مرتبه بعدی قرار دارند.

تقی زاده با انتقاد از برنامه های رسانه ملی گفت: مردم ما مشاور پذیر نیستند و برنامه های تلویزیون و اطلاعات رسانه های ما، واقعی نیست و شبیه شوخی است بلکه باید اطلاعات دقیق و باور پذیر به شهروندان جامعه ارائه شود.

همایش "نقش اولیا خانه و مدرسه در پیشگیری از آسیب های اجتماعی" با مشارکت آموزش و پرورش کاشان، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی به مدت دو روز در کانون الزهرای این شهر برگزار شد. در روز اول خانواده دانش آموزان و در روز دوم مشاوران و مدیران مدارس شرکت داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز