خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس مرکز مشاوره مدیریت آموزش و پرورش کاشان؛

کسب مهارت‌های زندگی، یک ضرورت برای همه اقشار جامعه است

کد خبر : ۷۵۹۱۰

کسب مهارت‌های زندگی، یک ضرورت برای همه اقشار جامعه به ویژه دانش آموزان، جوانان و بانوان در جامعه مدرن است و نمی توان نسبت به آن بی‌توجه ماند.

ایلنا: یک کارشناس مرکز مشاوره مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: کسب مهارت های زندگی، یک ضرورت برای همه اقشار جامعه به ویژه دانش آموزان، جوانان و بانوان در جامعه مدرن است و نمی توان نسبت به آن بی توجه ماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، عطا الله محمدی در همایش نقش اولیا خانه و مدرسه در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جمع مدیران و مشاوران مدارس کاشان افزود: اگر دانش آموزان در مدرسه، مهارت‌های زندگی آگاهانه و سالم را فرابگیرند، از بسیاری مشکلات حال و آینده پیشگیری خواهد شد.

به گفته وی، دانش آموزان باید بتوانند به مرحله ای از آگاهی برسند که بتوانند خودشان هدف هایشان را مطابق با امکانات و توانایی خود تعیین کنند، نه اینکه به اجبار در مقابل دیگران تسلیم شوند.

وی با اشاره به تفاوت هیجان و اضطراب تصریح کرد: هیجان، یک حالت ذهنی، فیزیولوژیک و بدنی است که می تواند در قالب خنده یا خشم بروز کند اما اضطراب، حالتی ناخوشایند است که نشان دهنده تنش و ناراحتی است که فرد از آن آگاه نیست و نگران یک اتفاق در آینده است.

وی تاکید کرد: دوران جوانی، دوره تحریک پذیری است و افراد جامعه، به ویژه دانش آموزان و جوانان، باید راه های مدیریت استرس را آموزش داد که تفکر خلاق، یکی از این مهارت‌هاست.

محمدی گفت: تفکر خلاق، مهارتی است که در قالب های مختلف مثل بازی، نمایش و آموزش های دیگر از سن کودکی باید پرورش داد تا منجر به ایجاد مهارت حل مساله شود که باعث افزایش رضای مندی از خود، یافتن جواب های متعدد برای یک سوال، افزایش توان فکری و ایجاد و توسعه مهارت‌های جدید در فرد می شود.

همایش "نقش اولیا خانه و مدرسه در پیشگیری از آسیب های اجتماعی" با مشارکت آموزش و پرورش کاشان، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی به مدت دو روز در کانون الزهرای این شهر برگزار شد. در روز اول خانواده دانش آموزان و در روز دوم مشاوران و مدیران مدارس شرکت داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز