خبرگزاری کار ایران

فرماندار آران و بیدگل:

وزارت راه و شهرسازی برای اجرای پروژه کنارگذر آران و بیدگل موافقت کرد

کد خبر : ۸۰۵۳۵

آران و بیدگل از ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف برخوردار است که باید با شناسایی این ظرفیت‌ها و با توجه به اولویت مورد نظر، زیرساخت‌های لازم برای این منطقه فراهم شود

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: طبق جلساتی که با وزیر راه و شهرسازی و معاون وی صورت گرفت مقرر شد که یک پروژه کنارگذر در منطقه کاشان و آران و بیدگل اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل روح‌الله سلگی در گفتگو با خبرنگار ان  با اعلام این خبر  گفت: در برخی حوزه‌ها استراتژی‌های لازم برای هر حوزه، بر اساس یک نگاه راهبردی و کارشناسی و متناسب با ظرفیت‌های موجود در منطقه آران وبیدگل پیش‌بینی نشده است.

وی با اشاره به وجود مکان‌های زیاد گردشگری در این منطقه از جمله کاروانسرای مرنجاب، دریاچه زیبای نمک، امامزادگان واجب‌التعظیم، شهر زیرزمینی اویی در نوش‌آباد، چاله‌های سمبک و...، ابراز داشت: حوزه گردشگری یکی از ظرفیت‌های ارزشمند آران و بیدگل به شمار می‌رود و این در حالی است که این شهرستان از داشتن یک اقامتگاه مناسب برای گردشگران بی‌نصیب است.

فرماندار آران و بیدگل توجه بیشتر به ایجاد زیرساخت‌های لازم را ضروری دانست و گفت: آران و بیدگل از ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف برخوردار است که باید با شناسایی این ظرفیت‌ها و با توجه به اولویت مورد نظر، زیرساخت‌های لازم برای این منطقه فراهم شود.

وی با تأکید بر لزوم شناسایی و استفاده صحیح از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه آران و بیدگل تصریح کرد: به‌طور نمونه با تغییر الگوی کشت از یونجه، جو و سایر گونه‌های زراعی از این دست به محصول پسته در سال گذشته به میزان یک‌هزار هکتار افزایش کشت در این نوع محصول نسبت به سال 90 صورت گرفت که در کنترل هدررفت آب نیز بسیار مؤثر واقع شد.

وی  در خصوص تسهیلات ارائه شده به شهرستان آران و بیدگل نیز اذعان داشت: تسهیلاتی که از سوی دولت به این شهرستان اختصاص داده می‌شود باید با توجه به بسترهای موجود و البته ضرورت‌ها و اولویت‌ها در شهرستان هزینه شود.

فرماندار آران و بیدگل همچنین در خصوص وضعیت کنارگذر آران و بیدگل و تلاقی آن با کنارگذر شرقی کاشان بیان داشت: طبق جلساتی که با وزیر راه و شهرسازی و معاون وی صورت گرفت مقرر شد که یک پروژه کنارگذر در منطقه کاشان و آران و بیدگل اجرا شود.

وی در مورد آزادسازی 30 درصد این جاده از حوزه استحفاظی کاشان، خاطرنشان کرد: البته باید بخش مربوط به حوزه استحفاظی کاشان آزادسازی شود و در این مورد هیچ‌گونه نگرانی و منع قانونی وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز