خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

هفتم تیرماه روز هوشیاری ایدز نامگذاری شده است

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۷۸

27ژوئن مصادف با هفتم تیرماه، روزجهانی انجام آزمایش تشخیصی ایدز و هوشیاری ایدز نامگذاری شده است.

ایلنا: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۲۷ژوئن مصادف با هفتم تیرماه، روزجهانی انجام آزمایش تشخیصی ایدز و هوشیاری ایدز نامگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار داشت: کنترل گسترش اچ آی وی با ایجاد دسترسی همگانی به خدمات تشخیصی محقق می‌شود.

سید علیرضا مروجی گفت: مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری (ایدز) آماده ارائه خدمات آموزشی، مشاوره، آزمایش داوطلبانه به طور رایگان و محرمانه می‌باشد.

وی افزود: تماس‌های جنسی با افراد آلوده، تزریق خون و فراوردهای آلوده آن، استفاده از سرنگ‌های مشترک به خصوص در بین معتادان تزریقی و به کار بردن ابزار و وسایل آلوده و انتقال از مادر آلوده به جنین از راه‌های سرایت این بیماری است.

مروجی تصریح کرد: در حال حاضر بـا نـبـودن واکسـن و درمان قطعی، تلاش برای غلبه بر بیماری مسـری HIV بـایـد روی پیشگیری از آن تمرکز یابد.

وی تاکید کرد: فرد با تشخیص به موقع، وارد مرحله بیماری نمی‌شود و می‌تواند با درمان به موقع و رعایت توصیه‌های بهداشتی که در مشاوره به فرد داده می‌شود به زندگی طبیعی خود ادامه دهد و از انتشار این بیماری در جامعه به ویژه در بین اعضای خانواده جلوگیری کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در مورد این بیماری از طریق رسانه جمعی، روزنامه‌ها، کلاس‌های دانشگاهی، مدارس و مساجد جهت آموزش مهارت‌های زندگی مهم‌ترین راه پیشگیری از گسترش ویروس اچ آی وی است.

علاقمندان می‌تواند جهت کسب اطلاعات بیشتر به مرکز بهداشتی درمانی گلابچی واحد مشاوره بیماری‌های رفتاری با شماره تماس ۴۴۶۳۳۴۴-۰۳۶۱ مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز