خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفتگو با ایلنا:

بازسازی سیستم فاضلاب بیمارستان بهشتی کاشان نیازمند ۷ میلیارد تومان اعتبار است

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۰۵

برای احیا و بازسازی سیستم فاضلاب و دیگر بخش‌های تاسیساتی بیمارستان شهید بهشتی کاشان به اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان هزینه نیاز است.

ایلنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: برای احیا و بازسازی سیستم فاضلاب و دیگر بخش های تاسیساتی بیمارستان شهید بهشتی کاشان به اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان هزینه نیاز است.
«محمد حسین اعرابی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با اعلام این مطلب گفت: با توجه به فرسودگی که تاسیسات بیمارستان شهید بهشتی کاشان به علت قدمت ۳۰ سال ساخت آن تنها توانسته‌ایم بخش قابل توجهی از بخش سرمایشی و گرمایشی این تاسیسات را با اعتباری بالغ بر ۳ و نیم میلیارد تومان بازسازی کنیم اما دربخش سیستم فاضلاب این بیمارستان به شدت مشکل داریم.
وی با اشاره به اینکه به دلیل مشکل جدی فرسودگی در بخش فاضلاب این بیمارستان به طور متوسط هر هفته با ریزش و نشتی آب در بخش‌های مختلف مواجه هستیم، گفت: بعضا اتفاق افتاده که حتی در اطاق های عمل این بیمارستان نشتی و ریزش آب را داشتیم و مشکلاتی را برای پرسنل در این بخش‌ها به وجود آورده که سعی کردیم با کارهای موقتی رفع کنیم ولی این کار‌ها اساسی نبوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تاکید براینکه برای احیا و بازسازی سیستم فاضلاب و دیگر بخش های تاسیساتی این بیمارستان به اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان مورد نیاز است، گفت: کمبود اعتبارات، افزایش دارو و عدم پرداخت مطالبات بیمه‌ای ازدیگر مشکلات این بیمارستان است.
وی تصریح نمود: افزایش قیمت دارو و عدم پرداخت به موقع مطالبات بیمه‌ای دست ما را بسته، به طوری که در پرداخت به موقع حقوق پرسنل با مشکل مواجه هستیم.
بیمارستان شهید بهشتی کاشان دومین بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی استان پس ازبیمارستان الزهراء اصفهان است و تعداد زیادی از بیماران شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و همچنین شهر‌ها و استان‌های همجوار را می پذیرد.
به علت اینکه بیمارستان شهید بهشتی کاشان در گذشته در مالکیت سازمان تامین اجتماعی بود بخش زیادی از کارگران از خدمات آن استفاده می‌کردند. در حال حاضر نیز با وجود اینکه این بیمارستان به دانشگاه علوم پزشکی کاشان واگذار شده است مانند گذشته بخشی از کارگران شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و شهرهای همجوار را پذیراست.
قدمت بیش از ۳۰ ساله این بیمارستان باعث شده است تا تاسیسات این بیمارستان روز به روز فرسوده‌ شود، هر چند دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی سال جاری اعتباراتی را در حد توان جهت ترمیم بخشی از تاسیسات آن هزینه نموده است ولی به جهت گستردگی فرسودگی این بیمارستان نیازمند اعتبارات ملی و استانی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در کاشان نسبت به تمهیداتی که جهت رفع فرسودگی این بیمارستان انجام داده است گفت: طی چند سال اخیر توانسته‌ایم فقط جهت ترمیم فرسودگی و رفع مشکلات سیستم سرمایشی و گرمایشی بالغ بر ۳۷ میلیارد ریال هزینه کنیم، ولی در بخش های دیگر همچنان دچار مشکل هستیم.
اعرابی قدمت بالای بیمارستان شهید بهشتی کاشان را عامل اصلی فرسودگی آن دانست و گفت: علی رغم فرسودگی و کمبودهای بیمارستان تعداد زیادی از بیماران به ویژه مشمولین سازمان تامین اجتماعی از شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز، بادرود، محلات، دلیجان، نراق و حتی شهروندان خارج از استان اصفهان از امکانات مجهز درمانی و بهداشتی و خدمات تخصصی موجود این بیمارستان استفاده می‌کنند.
وی به اهمیت این بیمارستان در منطقه و ضریب اشغال بیش از ۷۰ درصدی تخت در آن اشاره کرد و گفت: چون خود بیمارستان اعتبار لازم برای بازسازی سیستم فاضلاب این بیمارستان ندارد از مسئولین استان، فرمانداری شهرستان کاشان، نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی به ویژه از وزارت بهداشت و درمان تقاضا داریم اعتبار مورد نیاز را جهت بازسازی در سیستم فاضلاب و دیگر بخش های تاسیساتی این بیمارستان اختصاص دهند.

با توجه به حساسیت این بیمارستان در منطقه و خدماتی که به قشر محروم و کارگران شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل و شهرهای همجوار ارائه می‌کند انتظار می‌رود وزیر بهداشت و درمان و مسئولین کشوری از نزدیک مشکلات فرسودگی قابل توجه این بیمارستان را مورد توجه و رسیدگی قرار دهند و نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیری‌های لازم را درخصوص رفع کلی فرسودگی این بیمارستان به عمل آورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز