خبرگزاری کار ایران

همزمان با دهمین جشنواره رمضان:

آشپزها و شیرینی پزهای برتر کاشانی در سفره رمضان معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۸۱

آشپزها و شیرینی پزهای کاشانی در مسابقات "سفره رمضان" در فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری با یکدیگر به رقابت پرداختند.

ایلنا: آشپز‌ها و شیرینی پزهای کاشانی در مسابقات «سفره رمضان» در فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با اعلام این مطلب اظهار داشت: بعد از یک رقابتی سالم در مسابقات آشپزی، شیرینی پزی و سفره آرائی برترین‌های کاشانی معرفی شدند.

مهدی نادعلی گفت: شرکت کنندگان با تهیه و طبخ انواع غذا‌ها در ۵ بخش این دوره ازمسابقات شامل: غذا (انواع آش و سوپ)، غذاهای اصلی (انواع پلو‌ها و دلمه­‌ها)، دسرهای سنتی و اصیل ایرانی (شله زرد، حلوا، شیر برنج، کاچی، مسقطی، یخ در بهشت، فرنی)، شیرینی­پزی (تهیه انواع شیرینی با خرما) و بخش سفره­آرائی و میوه آرائی به رقابت پرداختند.

وی، یکی از بخش­های اصلی دهمین جشنواره رمضان را مسابقات آشپزی، سفره­آرائی و شیرینی­پزی با هدف ترویج غذاهای سنتی ایرانی با شرکت بانوان و آقایان در فعالیت­های اجتماعی برشمرد.

مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان، تعداد نفرات شرکت کننده در این دوره از مسابقات را ۹۱ نفر از بانوان و آقایان کاشانی ذکر کرد و افزود: در این دوره از مسابقات استقبال بانوان بیشتر از آقایان بوده است.

نادعلی در ادامه تصریح کرد: در هر ۵ بخش این دوره از مسابقات به ۳ نفر برگزیده لوح تقدیر و جوائز نقدی به رسم یاد اهداء شد.

وی گفت: کار‌شناسان و مدرسین آشپزی و شیرینی پزی در مجموع به ۱۵ نفر برگزیده جوائز را اهداء کردند.

به گفته وی، در بخش پیش غذا به ترتیب مریم حیدریان، فهیمه تحقیقی و افسانه سبزیان نفرات اول تا سوم، در بخش دسرهای سنتی و اصیل محبوبه سادات علیزاده، سرور ظهیر کاشی و شیرین عسگری اول تا سوم، فاطمه مدرسی فرد، زهرا کامران و فاطمه گلچین در بخش غذای اصلی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

نادعلی افزود: در بخش سفره آرائی و میوه آرائی به ترتیب مهسا ایزدی، زینب نمدیان مجرد، فهیمه آقا سید جعفری مقام‌های اول تا سوم و در بخش شیرینی پزی نیز فهیمه مسگری، راضیه رجبی و فاطمه قطبی تبار نفرات اول تا سوم این دوره از مسابقات شدند.

دهمین جشنواره رمضان با بخش­های مختلفی چون جنگ رمضان، جشن روزه­داران کوچک، کارگاه دانستنی­های تغذیه و مسابقات آشپزی، سفره­آرائی و شیرینی­پزی «سفره رمضان» در فرهنگسرای مهر برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز