خبرگزاری کار ایران

كردستان خواستار داشتن روزنامه است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۸۶

حضور بیش از حد نمایندگی نشریات سراسری در كردستان،موجب شده كه حتی روزنه نفس كشیدن نشریات محلی به كلی بسته شود/ در این بستر زمانی، روایت استانی بی‌روزنامه، كارنامه مناسبی برای مدیران فرهنگی استان و كشور نیست.

ایلنا: فعالان عرصه اطلاع‌رسانی کردستان در استانی که به فرهنگ شهرت یافته، همچنان بدون حضور روزنامه در امور مطبوعاتی کشور مشغول فعالیت هستند.

روزنامه‌ها به دلیل ویژگی‌هایی ازجمله ارزانی، فراوانی، نقل صحیح و دقیق اخبار، تنوع مطالب و سادگی زبان و... قادر هستند طیف گسترده‌ای از اقشار مختلف جامعه را تحت پوشش اطلاعاتی قرار دهند و نیز به واسطه مقبولیتی که در مردم دارند می‌توانند ابزار مناسبی برای انتقال آگاهی‌های مختلف به ذهن و خاطر مردم و ترمیم و تصحیح روابط و ضوابط موجود در جامعه باشند.

استان کردستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۴۸۸ هزار نفری و مساحت با گستردگی 28/203کیلومتر مربع در غرب کشور قرار دارد و با فاصله ۵۱۱ کیلومتری از پایتخت؛ همچنان بدون حضور جرایدی روزانه برای نقل اخبار و... استان و کشور محروم از رقابت با نشریات سراسری است.

وضعیتی که بر رسانه‌ها در این استان حاکم است از دید همگان پنهان نیست؛ عدم وجود یک روزنامه در این استان موجب شده که نمایندگی نشریات سراسری در عرصه مطبوعاتی این استان یکه تازی کنند؛ به گونه‌ای که گرفتن نمایندگی نشریات سراسری برای برخی از دوستان به نام رسانه‌ای همچون مسابقه رالی گشته و این‌گونه پول استان به جیب پایتخت‌نشین‌ها می‌رود.

حضور بیش از حد نمایندگی نشریات سراسری و متأسفانه تشکیل باند‌های مافیای جذب آگهی در کردستان موجب شده که حتی روزنه نفس کشیدن نشریات محلی به کلی بسته شود.

از دیدگاه برخی از مسئولین پایتخت نشین و تعدادی از نمایندگی‌های نشریات سراسری؛ استان فرهنگی کردستان شایسته داشتن روزنامه نیست گویا اصلا مردم این استان اجازه داشتن امتیاز روزنامه را نخواهند یافت.

این شعر سپهری «چشم‌ها را باید شست» را باید به برخی از مسئولانی تقدیم کرد که با حضور روزنامه در استان کردستان مخالفت می‌کنند. اما باید به این مسئولین گفت: علیرغم پیشرفت‌های فراوان علوم ارتباطی و اطلاع رسانی، هنوز در بین رسانه‌های گروهی جراید، خصوصاً سودمند‌ترین، فراوان‌ترین و ارزان‌ترین وسیله برای بالا بردن سطح آگاهی افراد جامعه و مبارزه با جهل و بی‌خبری روزنامه‌ها به شمار می‌آیند.

ماجرا از چه قراری است برداشتش با خوانندگان؛ اما در این بستر زمانی، روایت استانی بی‌روزنامه، کارنامه مناسبی برای مدیران فرهنگی استان و کشور نیست.

با گذشت بیش از ۳۳ سال از پیروزی انقلاب و تغییر و تحولات متفاوت سلیقه‌ای در کشور و استان، همچنان کردستان در پروسه فرهنگی استانی محروم به شمار می‌آید.

در دو دولت نهم و دهم که شعارش عدالت محوری بود، استان کردستان همچنان بی‌روزنامه به فعالیت رسانه‌ای‌اش در سطح کشور ادامه داد، حال مسئولان دولت تدبیر و امید چگونه می‌اندیشند؟
یادداشت از: شورش عزیزی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز