خبرگزاری کار ایران

موانع و مشکلات صنعت و معدن کردستان بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۵

با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت موانع و مشکلات بخش‌های مختلف صنعت و معدن استان بررسی شد.

ایلنا- سنندج: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت موانع و مشکلات بخش‌های مختلف صنعت و معدن استان بررسی شد.

سیروس شاه‌غیبی در گفت‌وگو با ایلنا تصریح کرد: با همت و تلاش مجموعه نظام در سال‌های اخیر استان کردستان پله‌های ترقی را طی کرده و با تکمیل طرح‌های نیمه تمام و در دست ساخت آینده‌ای روشن برای استان متصور است.

وی افزود: امکان صادرات به کشور عراق، وجود تاسیسات زیربنایی، وجود مواد اولیه صنایع تبدیلی کشاورزی و دامی، وجود ذخایر معدنی مانند سنگ‌های ساختمانی و معادن، در دست احداث بودن چند طرح بزرگ صنعتی، وجود خطوط انتقال گاز و برق، پتانسیل بسیار بالای آبهای سطحی و زیرزمینی، وجود سه اقلیم متفاوت در مناطق مختلف استان و... از جمله قابلیت‌های استان کردستان در کشور به شمار می‌آید.

شاه غیبی اظهار داشت: حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان کردستان و بازدید از واحدهای صنعتی و معدنی وهمچنین پیگیری جدی وضعیت صنعت، معدن و تجارت استان کردستان نشان از توجه ویژه مجموعه نظام برای توسعه و آبادانی کردستان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در ادامه با اشاره به منابع اعتباری اختصاص یافته به بخش صنعت و معدن استان، آن را غیر قابل مقایسه با قبل از انقلاب توصیف کردو گفت: در طرحهای ایجادی و سرمایه درگردش بخش صنعت و معدن کردستان در مقایسه با سایر بخشهای دیگر از توان و سهم بیشتری برخوردار است.

شاه غیبی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طرح‌های بخش صنعت و معدن زمانبر است، اما امیدواریم با تکمیل آن شاهد رخت بربستن بیکاری از این خطه میهن ایران اسلامی باشیم.

استان کردستان با دارا بودن ۲۸ هزار مترمربع میزان ۷. ۱ دهم درصد مساحت کل کشور را تشکیل می‌دهد و از نظر توسعه‌یافتگی در بخش معدن در رتبه ۱۲ کشوری قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز