خبرگزاری کار ایران

سرپرست میراث فرهنگی کردستان:

۱۵۰۰ نفر در رشته‌های صنایع دستی آموزش دیدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۳

صنایع دستی کردستان در طول 6 ماهه اول سال جاری در بیش از 20 نمایشگاه تخصصی و بازرگانی حضوری فعال داشته است.

ایلنا- سنندج: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان از برگزاری دوره های مختلف آموزشی رشته های صنایع دستی  در طول 6 ماهه اول سال جاری خبر داد.

امیر الهی در گفت وگو با ایلنا  افزود: این کلاسهای آموزشی در تمامی شهرستان‌های ‌استا ن بر پا شد که در طی این دوره بیش از 1500 نفر هنرجو در رشته‌های مختلف صنایع دستی  آموزش دیدند.

وی در ادامه به برگزاری و مشاركت در نمایشگاه های تخصصی و بازرگانی صنایع دستی اشاره کرد و گفت: صنایع دستی کردستان در طول 6 ماهه اول سال جاری در بیش از 20 نمایشگاه تخصصی و بازرگانی حضوری فعال داشته است.

الهی  در ادامه به اقداماتی که در حوزه صنایع دستی  انجام شده اشاره کرد و افزود: این اقدامات شامل بیمه نمودن بیش از 300  نفر صنعتگر فعال در حوزه صنایع دستی، اعطای تسهیلات كم بهره بانكی به بیش از  100 نفر صنعتگر، ایجاد بیش از 1028  نفر  شغل خانگی در حوزه صنایع دستی و  ثبت بیش از 2500  ركورد اطلاعات مربوط به صنعتگران استان در بانك جامع اطلاعاتی ویستا می باشد .

وی یادآور شد: كسب 2 نشان مرغوبیت ملی صنایع دستی در رشته‌های نازك‌كاری و كلاش بافی وثبت 5  پرونده از رشته صنایع دستی بومی استان از کارهایی بوده که در حوزه صنایع دستی انجام گرفته است.

 این مسئول خاطرنشان کرد: در طول 6 ماهه اول سال جاری از تعداد  240 كارگاه فعال صنایع دستی در سطح استان رشته‌های (گلیم سنه، نازك‌كاری، برمال بافی، شال بافی، خراطی سنتی) بازدید به عمل آمده است.

سرپرست میراث فرهنگی کردستان در پایان به راه‌اندازی كارگاه هنرهای سنتی در رشته‌های سفال، آبگینه و قلم زنی در عمارت مشیر دیوان و ساماندهی و مرمت عمارت تاریخی خانه امین‌الاسلام جهت ایجاد مجموعه كارگاه‌های هنرهای سنتی (خانه آبگینه) كردستان اشاره کرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز