خبرگزاری کار ایران

دستیار ویژه رییس جمهور:

طرحهای مهر ماندگار، زیر ساختهای کشور را متحول می کند

دولت عدالت محور و خدمت گذار نهم و دهم در چند سال اخیر تلاش كرده تا شتاب بیشتری به روند توسعه همه جانبه کشور ببخشد/ هیچ گونه مشکلی در زمینه تامین اعتبار مورد نیاز در طرح های مهر ماندگار در کشور وجود ندارد.

سنندج - ایلنا: دستیار ویژه رییس جمهور گفت: طرح های مهر ماندگار که با هدف ساماندهی وضعیت طرح های نیمه کاره با همت دولت عدالت محور در حال اجرا هستند می توانند زیر ساخت های کشور را متحول کنند.

به گزارش ایلنا، علی اکبر محرابیان عصر پنجشنبه  به همراه استاندار کردستان و برخی از معاونین و مدیران اجرایی استان در بازدید از سایت پتروشیمی کردستان با بیان اینکه  دولت  نگاه ویژه ای برای اتمام طرح های مهر ماندگار کردستان دارد و اعتبارات طرح های مهرماندگار بصورت 100 درصد تخصیص می یابد، تصریح کرد:  دولت عدالت محور و خدمت گذار نهم و دهم در چند سال اخیر تلاش نموده تا شتاب بیشتری به  روند توسعه همه جانبه کشور ببخشد و در این راستا برنامه های فراوان زیربنایی را در بسیاری از عرصه ها  به مرحله اجرا در آورده است.

وی در ادامه به وضعیت طرح های مهر ماندگار استان کردستان اشاره کرد و افزود: با رایزنی ها و تلاش استاندار کردستان اعتبارات اجرای طرح های مهر ماندگار استان دو برابر شده که قطعا در آینده با به بهره برداری رسیدن این طرح ها شاهد رشد و توسعه و تسریع در روند عمران و آبادانی کردستان خواهیم بود.

محرابیان، وضعیت طرحهای مهر ماندگار استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت:  کردستان در رابطه با سرعت اجرای طرح های مهر ماندگار  در میان سایر استان های کشور از جایگاه مناسبی برخوردار است و تلاش مضاعف همه مسئولان و نیز همراهی مردم در تداوم این روند بسیار مهم و تاثیر گذار خواهد بود.

دستیار ویژه رییس جمهوراظهار داشت: در مجموع طرح مهر ماندگار کشور مطابق با برنامه زمانبندی به پیش می رود و در این راستا اوایل سال 92 شاهد اتمام و به بهره برداری رسیدن اکثر طرح های مهر ماندگار در سطح کشور خواهیم بود.

به گفته محرابیان، هیچ گونه مشکلی در زمینه تامین اعتبار مورد نیاز در طرح های مهر ماندگار در کشور وجود ندارد.

وی همچنین  از فروش 8 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای اجرای طرح های مهر ماندگار در 5 ماهه اول امسال خبرداد و گفت: این اوراق برای تامین منابع مالی طرح های مورد نظر عرضه و با تضمین دولت واگذار می شود که در مقایسه با سنوات گذشته واگذاری این میزان اوراق مشارکت در کشور بی سابقه و کم نظیر بوده است.

این مسئول تصریح کرد: طرح مهر ماندگار مورد اقبال عمومی قرار گرفته و خوشبختانه عزم همگانی برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده در این طرح بسیار چشم گیر است و این روند موجب شده تا با تلاش مضاعف دست اندرکاران اجرای آنها، متوسط سرعت پروژه ها بین 2 تا 4 برابر مدت مشابه سال گذشته باشد.

محرابیان با یادآوری اینکه کاستی هایی نیز در بخش های مختلف وجود دارد که برای رفع آنها باید  با  تخصیص اعتبارات از محل تملک دارایی و سایر منابع هزینه ای نسبت رفع آنها اقدام کرد،افزود: هرچه پیشرفت طرح ها از نظر کیفیت و زمان اجرا دارای توجیه باشد در این رابطه دولت مشوق های لازم  را برای استان های توانا و فعال لحاظ نموده و به مدیران موفق نیز نشان ملی لیاقت اعطا خواهد کرد.

وی از  تصمیم دولت برای تامین قیر مورد نیاز  طرح های مهر ماندگار کشور خبرداد و گفت: اخیرا دولت عدالت محور  برای تسریع در روند اجرای طرح های مهر ماندگار قیر مورد نیاز  را از طریق 2 پالایشگاه  کشور تامین و به بتدریج  در اختیار پیمانکاران طرح های  مهر ماندگار  قرار خواهد گرفت.

دستیار ویژه رییس جمهور در پایان میزان تخصیص اعتبار طرح های مهر ماندگار استان های سردسیر و نیمه سردسیر کشور را  متفاوت دانست و خاطرنشان کرد: در این رابطه با توجه به شرایط آب و هوایی استان های مختلف  کشور تخصیص 75  تا 100 درصدی اعتبارات پروژه های مهر ماندگار لحاظ می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز