خبرگزاری کار ایران

سرهنگ نادری خبر داد:

كاهش 22درصدی متوفیان حوادث جاده ای درکردستان

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۳۰

استان کردستان از معدود استانهای کشور است که در چهار سال گذشته به طور متوالی دارای کاهش تصادفات فوتی بوده و براساس ارزیابی های صورت گرفته در زمره استان های برتر در زمینه کاهش تصادفات قرار دارد.

ایلنا- سنندج: رئیس پلیس راهور استان كردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاكنون تصادفات و تلفات جاده ای در این استان 22درصد كاهش را نشان می دهد.

به گزارش ایلنا، رمضان نادری صبح یکشنبه در نشست خبرنگاران استان در سنندج اظهار داشت: متاسفانه طی سالیان اخیر تصادفات زیادی را در استان شاهد بودیم ولی با همکاریهای به عمل آمده از سوی پلیس راه استان و رعایت بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی توسط مردم این آمار كاهش یافت.

وی تصریح کرد: بنابر گزارشات بدست آمده،امسال شاهد کاهش آمار تصادفات ناشی از رانندگی در استان بوده ایم که این رقم در قیاس با مدت مشابه سال قبل 46 نفرکاهش را نشان می دهد.

سرهنگ نادری  با بیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری در سبقت 46 درصد،ضبط گواهینامه 40درصد،  انحراف به چپ 32درصد، کمربندایمنی 21 درصد، سرعت غیرمجاز16 درصد و جریمه 28 درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشته‌ایم، افزود: میزان مرگ و میر ناشی از تصادف در میان موتور سواران در مقایسه با سال قبل،19  درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه به علل بیشتر تصادفات در جاده های استان كردستان اشاره كرد وگفت:مهمترین عامل تصادفات در جاده های استان واژگونی ناشی از سرعت غیر مجاز،سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ است.
وی وضعیت راههای استان نسبت به استانهای دیگر را غیر استاندارد عنوان کرد وگفت: در بحث ایمن سازی و اصلاح نقاط حادثه خیز فعالیت های مناسبی در سطح جاده های استان صورت گرفته است اما باز هم با ایده آل ها و استانداردهای تعریف شده كشوری فاصله بسیاری دارد.

رئیس پلیس راهور استان كردستان تصریح كرد: متاسفانه بخش زیادی از تصادفات استان در جاده‌های روستایی رخ می‌دهد که باید در این خصوص توجه بیشتری شود.

وی یادآور شد: استان کردستان از معدود استانهای کشور است که در چهار سال گذشته به طور متوالی دارای کاهش تصادفات فوتی بوده و براساس ارزیابی های صورت گرفته در زمره استان های برتر در زمینه کاهش تصادفات قرار دارد.

 سرهنگ نادری در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان و مسافران می توانند با رعایت هر چه بیشتر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در كاهش تصادفات جاده ای نقش داشته باشند و رسانه ها نیز با اطلاع رسانی و توصیه های ایمنی خود نقش مهمی در كاهش تصادفات و ارتقای فرهنگ ترافیكی و رانندگی در جامعه داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز