خبرگزاری کار ایران

فرماندار دهگلان:

طرح نهضت مطالعه مفید در دهگلان اجرا می شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۴۶

نقش دستگاه های فرهنگی در ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه بسیار مهم و اساسی است و متولیان فرهنگی در این زمینه وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

ایلنا- دهگلان:فرماندار دهگلان و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان از اجرای طرح نهضت مطالعه مفید در  این شهرستان خبر داد و گفت: هدف از اجرای طرح مذکور توسعه فرهنگ مطالعه در میان اقشار مختلف جامعه است.

به گزارش ایلنا، محمد رضایی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دهگلان اظهار داشت: افزایش علم‌آموزی و آموزش تنها وظیفه نیست بلكه یك واجب دینی است و این فرهنگ دینی و اسلامی باید در بین آحاد مردم توسعه یابد.

وی ادامه داد: در این میان نقش دستگاه های فرهنگی در ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه بسیار مهم و اساسی است و متولیان فرهنگی در این زمینه وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

رضایی راه اندازی ایستگاه های مطالعه در نقاط پرتردد را از برنامه های مفید کتابخانه های عمومی برشمرد و بیان کرد: طرح مذکور که با عنوان پیک مهر نامگذاری شده است می تواند در جلب توجه عمومی به کتاب و کتابخوانی موثر باشد.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دهگلان ایستگاه‌های مطالعه را راحترین روش برای دسترسی به كتاب‌های مورد نیاز توسط مخاطبان ارزیابی کرد و افزود: این ایستگاه‌ها مكانی برای توجه به مطالعه و تقویت این فرهنگ مطلوب در جامعه است.

رضایی محوریت عناوین كتاب‌های موجود در ایستگاه‌های مطالعه را دین، ادبیات، تاریخ، زن و خانواده، علوم و فنون، نوجوانان و خردسالان و كودك برشمرد و گفت: سهم شهرستان دهگلان برای ایجاد این ایستگاه‌ها دو مورد است كه مكان نصب و راه اندازی آن ها نیز مشخص شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تهدیدات نرم دشمنان و شبیه‌خون فرهنگی، تعمیق فرهنگ مطالعه می تواند زمینه خنثی‌‌سازی توطئه‌های دشمنان را در تمام حوزه‌ها بویژه در حوزه‌های فرهنگی و دینی فراهم سازد.

 رضایی در پایان تأكید كرد: اگر اندیشه‌های جوانان را با آموزه‌های قرآنی و دینی مأنوس كنیم زمینه خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان فراهم می شود و جوانان  باید در این زمینه با توسعه و تعمیق مطالعات دینی و بروز رسانی اطلاعات عمومی قدم‌های اولیه را بردارند‌.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز