خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

گروه های فرهنگی کردستان حمایت می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۴۶

امیدواریم در آینده نزدیک و پس از ایام محرم و صفر شاهد اجرای ارکستر برای مردم فرهنگ دوست سنندج و استان با حمایت های بی دریغ استاندار کردستان چون پیش باشیم.

ایلنا- سنندج: استاندار کردستان گفت: وظیفه و تکلیف خدمتگزاران مردم در این استان رسیدگی به امور آحاد جامعه از جمله هنرمندان و گروه های هنری است.

به گزارش ایلنا، علیرضا شهبازی در دیدار با هنرمندان ارکستر فیلارمونیک سنندج، پس از استماع دو قطعه از اجرای تمرینی این ارکستر اظهار داشت: وجود جوانان هنرمند و تحصیل کرده در کنار پیشکسوتان نشان از دقت، نظم و تعهدی هنری است که در ترکیب این ارکستر وجود دارد.

وی با ابراز تاسف از اعمال سلیقه فردی در قبال اعطای مجوز و همکاری برای اجرای کنسرت های موسیقی به خصوص اجراهای این گروه در استان کردستان افزود: نباید به جای حمایت از محصولات فرهنگی و هنری هنرمندان با اخذ وجه و یا بلیط نسبت به تسهیل در امور اجرایی و فعالیتی گروه های هنری از جمله ارکستر فیلارمونیک اقدام کرد و باید این گروه ها را به صورت جدی مورد حمایت قرار داد.

استاندار کردستان ادامه داد: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان که از مدیران خوب و فعال استان است به جدیت ضمن پیگیری این موضوع برای ممانعت از چنین رویه ای توسط دستگاه های ناظر با هماهنگی ما اقدام لازم را اجرایی و عملی کنند.

شهبازی خطاب به اعضای ارکستر فلارمونیک سنندج یادآور شد: رهبر این ارکستر و شما هنرمندان عضو این گروه بزرگ موسیقی به خوبی و آگاهی کامل بخشی از ماموریت و رسالت فرهنگی نظام را در قالب هنر موسیقی به نمایش گذاشته و می گذارند.

در این دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز قول مساعدت و حمایت بیشتر از این ارکستر را داد و بیان کرد: در راستای تجهیز تالار فروردین مجتمع فرهنگی، هنری فجر نیز سامانه صدای این تالار را ارتقاء داده تا موانع فنی که در اجرای کنسرت های موسیقی به خصوص ارکستر در اجراهای قبلی وجود داشت، برطرف شود.

قباد میمنت آبادی با تقدیر از انضباط گروهی ارکستر فیلارمونیک سنندج تداوم تمرین های این ارکستر را با رعایت شان مناسبت های پیش رو بلامانع اعلام کرد و گفت: امیدواریم در آینده نزدیک و پس از ایام محرم و صفر شاهد اجرای ارکستر برای مردم فرهنگ دوست سنندج و استان با حمایت های بی دریغ استاندار کردستان چون پیش باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز