خبرگزاری کار ایران

در رابطه با صنایع دستی؛

700 شغل پایدار در سنندج ساماندهی می شود

اداره کل میراث فرهنگی كردستان استان با ارائه طرحی گسترده برای توسعه اشتغال در رشته‌های بافته‌های داری، هنرهای چوبی، زیور آلات سنتی، سفال و سرامیک و مصنوعات چوبی با پیشنهاد اعتبار یک هزار و 400 میلیون ریال به منظور ایجاد 700 شغل متمرکز و پایدار برنامه های خود را اجرایی و مطرح کرده است.

سنندج - ایلنا: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان از ساماندهی مجموعه کارگاه های صنایع دستی در راستای ایجاد 700 شغل پایدار در حوزه صنایع دستی استان خبر داد.

امیر الهی در گفتگو با ایلنا تصریح کرد: ایجاد این مشاغل با دستور استاندار کردستان در اولویت کاری معاونت صنایع دستی برای توسعه اشتغال و ترویج صنایع دستی استان و معرفی آنها به دیگر نقاط کشور و خارج از کشور قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به رایزنی های انجام گرفته بنا به دستور استاندار و معاونت پشتیبانی و منابع انسانی استانداری کردستان پیگیری و اجرایی کردن طرح مذکور در راستای توسعه مشاغل صنایع دستی در حال اقدام است.

الهی در ادامه یادآور شد: مجموعه کارگاه های صنایع دستی طالقانی در فضایی به مساحت دو هزار مترمربع بنا شده است و بیش از 20 سال است که به عنوان آموزشگاه رشته های مختلف صنایع دستی مشغول به آموزش هنرجویان و صنعتگران است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان یادآور شد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با ارائه یک طرح گسترده در سه فاز اجرایی برای توسعه اشتغال در رشته های بافته های داری، هنرهای چوبی، زیور آلات سنتی، سفال و سرامیک و مصنوعات چوبی با پیشنهاد اعتبار یک هزار و 400 میلیون ریال به منظور ایجاد 700 شغل متمرکز و پایدار برنامه های خود را اجرایی و مطرح کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با حضور استاندار کردستان و کارشناسان مربوطه بازدیدهای میدانی از محل مجموعه کارگاه های صنایع دستی واقع در خیابان طالقانی به عمل آمده و مقرر شده طراحی فاز اول اجرایی آن تا 10 روز آینده تهیه و نسبت به تصویب نهایی آن اقدام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز