خبرگزاری کار ایران

خیرآبادی:

تمام توان خود را در راه ورزش کردستان بکار خواهم گرفت

asdasd

با تمام توان برای اعتلای ورزش کردستان به ویژه رشته کشتی تلاش خواهم کرد/ تا ورزش در مدارس به صورت جدی حضور نیابد و اسپانسر برای حمایت از ورزش وارد عرصه نشود نمی توان شاهد ارتقای ورزش در كردستان باشیم.

سنندج - ایلنا: جمشید خیرآبادی مربی تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری اسلامی ایران گفت: بدون هیچ چشم داشتی تمام توان خود را در راه ورزش کردستان بکار خواهم گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ جمشید خیرآبادی دوشنبه شب در نشستی مطبوعاتی که در سنندج بر گزار شد،این قهرمانی را در سایه لطف الهی و تلاشهای شبانه روزی محمد بنا و انسجام و کارآمدی کادر فنی عنوان کرد وگفت:محمد بنا نقش بسیار زیادی در این موفقیت داشت و او شبانه روز برای موفقیت ورزشکاران ما در مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن تلاش کرد.

وی از بنا به عنوان یكی از مربیان بزرگ كشتی دنیا نام برد وتصریح کرد: استفاده از افراد كاردان و متخصص كه سابقه كار در باشگاه ها را داشته و رزومه كاری موفقی داشته اند یكی از دلایل كسب موفقیت تیم ملی كشتی فرنگی كشور بود.

خیرآبادی افزود: متأسفانه در کشور برنامه‌ریزی بلندمدتی برای تعالی رشته‌های مختلف ورزشی وجود نداشته وبسیاری از موفقیت‌های به دست آمده نیز همگی قائم به فرد بوده است.

وی، تقویت كشتی نونهالان را منجر به تقویت تیم های بزرگسالان دانست و گفت: اگر به این روال پیش برود تیم ملی بزرگسالان مقتدری نخواهیم داشت.

مربی كردستانی تیم ملی كشتی فرنگی اظهار داشت: با توجه به اینکه در استان کردستان جوانان توانمندی در عرصه ورزش حضور دارند اما متاسفانه به دلیل بی مهری مسئولان استانی شاهد مهاجرت برخی از آنان در رشته های مختلف بوده ایم.

وی، سامان طهماسبی کشتی‌گیر افتخارآفرین کشور را نمونه بارز این مهم دانست که به دلیل حمایت نکردن مالی از سوی مسئولان استان و وضعیت نامناسب معیشتی تابعیت دوگانه ایرانی آذربایجانی گرفته و در المپیک سی ‌ام نیز برای این کشور کشتی گرفت.

خیرابادی در ادامه به عدم حمایت از مربیان كشتی در كشور اشاره كرد و گفت: در حالیكه برای سرمربی تیم ملی فوتبال كشور شش میلیون دلار هزینه می كنند اما به محمد بنا كه سه مدال طلای المپیك كسب می كند، تنها 13میلیون ریال ماهانه اختصاص می دهند باید دلایل این تفاوت ها را دانست.

مربی كردستانی تیم ملی كشتی فرنگی، وضعیت ورزش استان را نامطلوب دانست و بر تغییر نگاه مسئولان استان برای حمایت جدی از ورزشکاران کردستانی در رشته‌های مختلف تأکید کرد و خواستار حل این مشکل در استان شد.

خیرآبادی بیان داشت:با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که استان کردستان را استانی فرهنگی قلمداد کردند وظیفه جامعه وزش وهمچنین رسانه های گروهی استان است که فرهنگ سازی در ورزش را جزئی از وظایف خود بدانند و آن را درابعاد مختلف دنبال کنند.

وی در ادامه سخنان خود از شهردار سنندج نیز به دلیل حمایت از ورزشكاران قدردانی كرد و افزود: حركت شهرداری در تاسیس باشگاه فرهنگی ورزش قابل تقدیر است.

مربی كردستانی تیم ملی كشتی فرنگی، خواستار حمایت جدی مسوولان استان كردستان از ورزش شد و گفت: تا ورزش در مدارس به صورت جدی حضور نیابد و اسپانسر برای حمایت از ورزش وارد عرصه نشود نمی توان شاهد ارتقای ورزش در كردستان باشیم.

وی با انتقاد از عدم حضور مسئولان استانی در مراسم پیشواز وی گفت: در وهله نخست برای خود متأسفم که به عنوان تنها نماینده کردستان در المپیک با اینچنین برخورد سردی از سوی مسئولان ارشد استان مواجه شدم.

خیرآبادی تصریح کرد: در استانی فرهنگی همچون کردستان نباید از سوی مسئولان اینچنین برخوردهایی با ورزشکاران و جوانان تلاشگر استان شود.

مربی كردستانی تیم ملی كشتی فرنگی از حضور مردم و مسئولین در مراسم استقبال قدردانی كرد و افزود: این حضور خودجوش انگیزه و روحیه دو چندانی به من داد و از تك تك افرادی كه در این مراسم حضور داشتند قدردانی می كنم.

خیرآبادی در پایان خاطرنشان کرد: با تمام توان برای اعتلای ورزش کردستان به ویژه رشته کشتی تلاش خواهم کرد و در هر وقت و مکانی نیز آماده هرگونه همکاری در خصوص استعدادیابی، ارائه شیوه‌های نوین تغذیه و برنامه‌های به‌روز دنیا در حوزه بدنسازی و آمادگی جسمانی و تشکیل اتاق‌های فکر در خصوص تغذیه ورزشی و آمادگی جسمانی هستم.

فرنگی کاران کشورمان با کسب سه مدال طلای حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی با زحمات و تلاشهای محمد بنا سرمربی و جمشید خیرآبادی مربی تیم ملی با شکستن طلسم 40 ساله برای نخستین بار قهرمان المپیک شدند و باعث کسب بهترین نتیجه برای کشتی فرنگی در این رقابتها، افتخار ارزشمند دیگری به افتخارات ورزش کشور افزودند و پرچم ایران اسلامی را یکبار دیگر در میادین جهانی به اهتزار در آوردند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز