خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان:

حل معضل ترافیک سنندج نیازمند برنامه ریزی مدون است

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۰۹

در برنامه های زیر بنایی عمران شهری توجه به شاخص های بحث ترافیک بسیار حائز اهمیت است و باید در بلند مدت با تدوین برنامه های مناسب و ساماندهی وضعیت حمل و نقل در جهت رفع مشکل ترافیک تلاش كنیم.

ایلنا- سنندج: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: برطرف كردن معضل ترافیک سنندج نیاز به برنامه‌ریزی مدون دارد.
 
به گزارش ایلنا، اردوان نوسودی صبح دوشنبه در جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک استان در سنندج تصریح کرد: بحث ترافیک امروزه  به عنوان یکی از چالش های جوامع شهری بشمار رفته و برطرف نمودن این معضل آثار و نتایج مثبتی در روند ایجاد فضای آرامش و آسایش شهروندان در محیط شهری به دنبال  دارد.
 
وی با بیان اینکه انسان محوری باید رکن اصلی تدوین سند جامع حمل و نقل شهری قرار گیرد، افزود: در برنامه های زیر بنایی عمران شهری توجه به شاخص های بحث ترافیک بسیار حائز اهمیت است و باید در بلند مدت با تدوین برنامه های مناسب و ساماندهی وضعیت حمل و نقل در جهت رفع مشکل ترافیک  تلاش كنیم.
 
نوسودی اظهار داشت:رضایت مندی شهروندان با رفع موانع و مشکلات شهری و به ویژه در مقوله حل ترافیک و کاهش بار سنگین تردد در زندگی روزمره مردم در شهرها حاصل خواهد شد.
 
وی ابراز داشت: اتخاذ برنامه های مقطعی، کوتاه و بلند مدت می تواند موجب رفع برخی از مشکلات ترافیک شده و این اقدام  موجب صرفه جویی های فراوانی در بحث هزینه ها و اتلاف وقت مردم بر اثرمعضل ترافیک را در پی داشته باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: توسعه معابرپیاده و خیابان ها در نقاط پر تردد شهری، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، توسعه و احداث تقاطع های همسطح و غیر همسطح و  دیگر زیرساخت ها در مقوله ترافیک می تواند موجب روان سازی ترافیک شهری شود.
 
وی یادآور شد: انسان محوری باید در اولویت برنامه های حل معضل ترافیک قرار گیرد و تاحد امکان با تدوین طرح های مهندسی ترافیک متناسب با نیاز شهرها بر این مشکل فائق آید.
 
نوسودی تصریح کرد: مسئولان شهرسازی و متولیان امور شهری باید با لحاظ کردن چشم انداز بلند مدت و آینده نگری نسبت به توسعه زیر ساخت های شهری متناسب با رشد جمعیت اقدام کنند و در ساختمان سازی اختصاص محلی به عنوان پارکینگ لحاظ شود.
 
وی تمرکز زدایی امورات خدماتی و مراکز خرید روزانه را از مراکز شهرها،ارائه این خدمات  در دیگر نقاط شهرها برای دسترسی راحت تر شهروندان را یکی از راه های کاهش ورود مردم به مناطق مرکزی و پرجمعیت شهری دانست.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در پایان بر تسریع در مراحل تدوین سند جامع حمل و نقل شهر سنندج تاکید کرد و  خواستار مشوق های مناسب از سوی شهرداری ها برای ایجاد تمایل  سرمایه گذاران بخش خصوصی به ساخت پارکینگ های عمومی با ظرفیت بالا در شهرها شد.
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز