خبرگزاری کار ایران

مدیر کل گمرکات کردستان:

تلاش تجار در کردستان ستودنی است/ صادرات 51درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۴۲

صادرات استان در هشت ماه گذشته سال جاری نسبت به سال گذشته 51 درصد رشد داشته که این مهم نشان دهنده تلاش صادرکنندگان استان در این زمینه است.

ایلنا- سنندج: مدیركل گمركات كردستان از رشد 51درصدی صادرات در استان خبر داد وگفت: تلاش تجار و صادرکنندگان در استان  ستودنی و قابل تحسین است.

به گزارش ایلنا، محمد شهبازی صبح یکشنبه در جمع تجار و اتحادیه صادرکنندگان استان ضمن تقدیر از فعالیت چشمگیر آنها در راستای بهبود و فراهم کردن امکانات و همچنین روان‌سازی صادرات در مرزها اظهار داشت: خدمت رسانی به این صنف یكی از اولویت های ما در این اداره كل است.

وی از علاقه‌مندی تجار برای بالا بردن صدور کالا و استفاده از ظرفیت‌های کامل استان و همچنین احساس مسئولیت آنها برای رشد اقتصادی استان تقدیر و بر ارتقای این مهم تاکید کرد.

شهبازی اظهار امیدواری كرد كه با همكاری این بخش از حوزه تجاری بتوان همواره چشم اندازی بهتر را ترسیم و در دستیابی و رسیدن به این مهم تلاش های وافری انجام شود.

مدیركل گمركات كردستان در ادامه تصریح کرد: صادرات استان در هشت ماه گذشته سال جاری نسبت به سال گذشته 51 درصد رشد داشته  که این مهم نشان دهنده تلاش صادرکنندگان استان در این زمینه است.

وی افزود: درهشت ماه اول سال جاری 756 هزار تن انواع كالا به ارزش بیش از 478 میلیون دلار از مرزهای استان به خارج از كشور صادر شده است.

شهبازی ادامه داد: این مقدار کالای صادر شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 51 درصد و از نظر ارزش نیز 21 درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد:همچنین در این مدت میزان صادرات در گمركات سنندج 146درصد، باشماق 18درصد و بانه 28درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

در ابتدای این جلسه تجار و اتحادیه صادركنندگان ضمن قدردانی از فعالیت چشمگیر گمرك در زمینه بهبود و فراهم كردن امكانات و روانسازی صادرات در مرزهای استان، پیشنهادات و مشكلات موجود را بررسی كردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز