خبرگزاری کار ایران

یعقوبی:

کشاورزی، محور توسعه اقتصادی کردستان است

برای اجرای طرح های زیر بنای کشاورزی درکردستان تاکنون بیش از پنج هزار و 783 طرح با اعتباری بالغ بر چهار هزار و 580 میلیارد ریال مصوب شده است که از این تعداد طرح بیش از سه هزار و 176 طرح با اعتباری بالغ بر دو هزار و 783 طرح به بانک های عامل استان برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند.

سنندج - ایلنا: مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری کردستان گفت: توسعه بخش کشاورزی محور توسعه پایدار اقتصادی استان است.

به گزارش ایلنا، نیاز یعقوبی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد طرح توسعه بخش کشاورزی استان تصریح کرد: وجود شرایط مناسب آب و هوایی و ظرفیت های طبیعی و زمین های حاصل خیز در سطح استان زمینه تحقق اهداف توسعه پایدار را تسریع بخشیده است.

وی افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر و با عنایت دولت عدالت محور توجه ویژه ای به مقوله توسعه کشاورزی صورت گرفته و در این رابطه با تخصیص اعتبارات مورد نیاز روند تقویت بخش کشاورزی تسریع شده است.

یعقوبی اظهار داشت: تشکیل ستاد توسعه طرح های کشاورزی موجب شده تا اجرای طرح های زیر بنایی در بخش کشاورزی ساماندهی شده و با شناخت نیازهای استان در بخش های مختلف کشاورزی طرح های مناسبی در این عرصه تدوین و وارد فاز اجرایی شوند.

این مسئول بیان داشت: در حال حاضر بیش از 14 هزار هکتار از اراضی مستعد و مناسب برای کشاورزی در سطح استان شناسایی شده است.

یعقوبی تصریح کرد: برای اجرای طرح های زیر بنای کشاورزی در استان تاکنون بیش از پنج هزار و 783 طرح با اعتباری بالغ بر چهار هزار و 580 میلیارد ریال مصوب شده است که از این تعداد طرح بیش از سه هزار و 176 طرح با اعتباری بالغ بر دو هزار و 783 طرح به بانک های عامل استان برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند.

مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری در ادامه از کسب جایگاه سوم استان در بخش پرداخت تسهیلات کشاورزی در سطح کشور خبر داد.

وی در پایان وجود کاغذبازی زائد اداری در روند دریافت تسهیلات و اعتبارات تخصیصی، عدم سود دهی مناسب، عدم همکاری بانک های عامل استان برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز طرح های کشاورزی به کشاورزان را از مهمترین دلایل عدم توسعه مناسب در این بخش خواند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز