خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بیجار در مجلس:

سوغات فراموش شده بام ایران احیا می ‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۲۹

کشور ما امروز با شرایط تحریم روبه رو است و برای اینکه تنها متکی به صنعت نفت نباشیم باید صنایع دستی ارزشمند کشور مجددا احیا شود/ با ایجاد خانه فرش در شهرستان بیجار می توان به تقویت صنعت فرش دستباف کمک کرد.

ایلنا- بیجار: نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی خواستار احیا جایگاه سوغات فراموش شده بام ایران شد و گفت: فرش بیجار نگین و سوغات فراموش شده کشور است.

سید محمد بیاتیان با بیان این مطلب به ایلنا گفت: فرش بیجار در دنیا به فرش پولادین معروف است و همانند طرح و رنگ این فرش در هیچ نقطه ای از دنیا یافت نمی شود.

وی افزود: کشور ما امروز با شرایط تحریم روبه رو است و برای اینکه تنها متکی به صنعت نفت نباشیم باید صنایع دستی ارزشمند کشور مجددا احیا شود که یکی از ظرفیت های اصلی کشور در این بخش توجه به صنعت فرش دست باف به ویژه در استانهای همچون کردستان است.

بیاتیان تصریح کرد: درصددیم از صنعت فرش و هنر فرشبافی به عنوان یکی از مولفه‌های تقویت صادرات غیر نفتی استفاده کنیم تا هنر فرش شهرستان بیجار بتواند جایگاه اصلی خود در کشور و جهان را بدست آورد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی به ویژگی های فرش بیجار اشاره کرد و یادآور شد: فرش بیجار، از فرش های است که از شهرت جهانی خاصی برخوردار است و هر ایرانی برای یکبار هم شده نام آن را شنیده و آن را با تمامی زیبایی و داشتن نقشه های بی نظیر دوست دارد و به همین دلیل باید نسبت به وضعیت این صنعت حساس باشیم و برای احیاء مجدد آن از تمامی ظرفیت های در اختیار استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: مردم دیار گروس از لحاظ اقتصادی مردمانی ضعیف هستند اما این هنر ارزشمند که از دیرباز برایشان به ارث رسیده را همچنان حفظ کرده اند و امروز نوبت مدیران و مسئولان است تا با اقداماتی بهتر این مردم را مورد حمایت قرار داده و برای تقویت صنعت فرش تلاش کنند.

بیاتیان زنده ماندن هنرزیبای فرش بافی در دیار گروس را مرهون تلاش فرشبافان با ذوق و سلیقه دانست و گفت: هنرفرش بافی به دست بانوان بیجاری و با آمیخته کردن هنر و احساس به وجود می آید و همین ظرافت، زیبایی و استحکامش موجب شهرت جهانی فرش بیجار شده است.

وی تصریح کرد: غالبا احساس می شود که هنر فرشبافی یک هنر زنانه است اما این تصور اشتباه است همانطور که در شهر های بزرگ همچون تبریز و مشهد بهترین بافندگان فرش از مردان هستند این تصور غلط در شهرستان بیجار نیز باید از بین برود و مردان نیز در راستای حفظ و احیاء این هنر ارزشمند مشارکت داشته باشند.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی از شغل فرشبافی به عنوان مشاغل سخت در جامعه یاد کرد وافزود: حمایت از بافندگان به ویژه در حوزه پرداخت تسهیلات و پوشش بیمه ای و به روز کردن دارهای قالی می تواند نقطه امید و عطفی برای افزایش تولید و اشتغالزایی بهتر در بیجار باشد.

وی خواستار برگزاری نمایشگاه های مختلف صنعت فرش در شهرستان شد وخاطرنشان کرد: با ایجاد خانه فرش در شهرستان بیجار می توان به تقویت صنعت فرش دستباف کمک کرد و زمینه را برای ایجاد فرصت های جدید شغلی در این بخش فراهم کرد.

بیاتیان در پایان یادآور شد: انتظار می رود با توجه به ظرفیت های بالای شهرستان بیجار در حوزه فرش همت و همکاری مسئولان در این زمینه افزایش یابد و صنعت فرش به جایگاه اصیل و مهم خود در سال های گذشته باز گردد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز