خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم مریوان در مجلس:

دولت نتوانست به برنامه‌های خود در اشتغال عمل کند

کد خبر : ۴۰۰۸۰

به لطف مسولان استانی و شهرستانی چند هزار نفر كارگری هم كه در مرز رسمی باشماق در امر تخلیه و بارگیری كالاهای صادراتی مشغول بودند با تصمیم غیر كارشناسی استانداران مرزی مبنی بر حمل یكسره كالا به كشور عراق بیكار شدند.

ایلناـ سنندج: نماینده مردم شهرستانهای  مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید  از وعده های مکرر عنوان شده از سوی دولت برای رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال در کردستان اظهار داشت: جای تأسف است كه دولت نتوانست به برنامه های خود در حوزه اشتغال جامه عمل بپوشاند.

به گزارش ایلنا، امید کریمیان روزسه شنبه در تذکری شفاهی در صحن علنی خطاب به وزیر کشور و وزرای تعاون، كار و رفاه اجتماعی كشور و آموزش و پرورش خواستار رسیدگی فوری به مسایل و مشكلات حوزه كاری مرتبط در استان كردستان شد.

امید کریمیان خطاب به  وزرای تعاون، كار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: به استناد اصل 28قانون اساسی هر كس حق دارد شغلی را كه بدان مایل است و مخالف اسلام و مصالح عمومی و حقوق دیگران نیست برگزیند.

وی افزود: بنابراین دولت نیز مؤظف است با رعایت نیاز جامعه به مشاغل گوناگون برای تمام افراد امكان اشتغال به كار و شرایط مساوی برای احراز مشاغل را ایجاد نماید.

کریمیان عنوان کرد:علیرغم وجود بیكاری فراوان در کردستان،وزیر كار چه اقدامی در راستای اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان جویای كار انجام داده است؟

وی افزود: به لطف مسولان استانی و شهرستانی چند هزار نفر كارگری هم كه در مرز رسمی باشماق در امر تخلیه و بارگیری كالاهای صادراتی مشغول بودند با تصمیم غیر كارشناسی استانداران مرزی مبنی بر حمل یكسره كالا به كشور عراق بیكار شدند.

نماینده مریوان خاطرنشان کرد: جای تأسف است كه دولت نه تنها نتوانست به وظیفه ذاتی و برنامه های پیش بینی شده خود در حوزه اشتغال جامه عمل بپوشاند بلكه موجبات بیكاری كارگرای شد كه تنها منبع درآمد و امرار معاش آنها شغل سخت و طاقت فرسای كارگری بود.

دفاتر کاریابی فقط عنوان کاریابی را یدک می کشد

امید کریمیان در ادامه با بیان اینکه مرکز کاریابی در حد نصب یک تابلو خلاصه شده است و صرفا عنوان کاریابی را با خود به یدک می کشد، گفت: دفاتر نمایندگان جای خودش را به دفاتر كاریابی داده ولی دریغ از یك شغل!

وی رفع معضل بیکاری را نیازمند تصمیمات منطقی و اصولی دانست و گفت: انتظار ما از دولت این است كه در راستای رفع معضل بیکاری در این استان اهتمام كافی داشته باشند.

كردستان همچنان از كمبود فضای آموزشی رنج می برد

وی در تذكری دیگر به وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: علیرغم اینكه در اصل 30 قانون اساسی دولت موظف شده كه تجهیزات آموزش و پرورش رایگان را برای همه تا پایان دوره متوسطه فراهم کند ولی متأسفانه استان كردستان همچنان از كمبود فضای آموزشی، عدم اختصاص سرانه مدارس و حذف مدارس راهنمایی در روستاهای محروم و دورافتاده رنج می برد.

کریمیان با بیان اینکه این امر یكی از مطالبات روزمره مردم از نمایندگان است گفت:  جای تأسف است كه دولت برای وظیفه ذاتی خود، همانا هوشمند سازی مدارس و هزینه های جاری، از والدین دانش آموزان در مناطق محروم كه برای نان شب محتاجند شهریه اخذ نماید.

نماینده مردم شهرستانهای  مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ضروری است که مسئولان  نگاهی به خوابگاه های شبانه روزی بیندازند و ببینید كه چرا در زوزهای پایانی هفته برای تأمین غذای دانش آموزان با مشكل مواجه و مجبورند خوابگاهها را تعطیل کنند.

 

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز