خبرگزاری کار ایران

طی ۱۰ماه گذشته،

ترددهای مرزی در کردستان 15 درصد رشد داشته است

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۷۲

با توجه به نزدیك بودن به پایان سال و افزایش سفرها، متقاضیان درخواست گذرنامه را به دقایق آخر محول نكنند/با توجه به مرزی بودن کردستان،پست های گذرنامه در مرزهای به صورت 24 ساعته فعال است.

ایلنا- سنندج: سرپرست اداره مهاجرت و گذرنامه کردستان از افزایش 15 درصدی ترددهای مرزی ایرانیان از طریق مرزهای رسمی استان کردستان خبر داد.

بهزاد رضائی نسب در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: با توجه به مبادلات فرهنگی و تجاری که بین مردم دو کشور ایران و عراق وجود دارد طی10 ماهه گذشته سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش تردد 15 درصدی در مزهای استان رو به رو بوده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خودتصریح کرد: طبق دستورالعمل های ارسالی از سوی سازمان مرکز در شرایط صدور گذرنامه جدید تغییراتی ایجاد شده است که شهروندان باید پیش از درخواست گذرنامه این شرایط را تامین کنند.

رضائی نسب افزود: کارت های معافیت قدیمی که از سوی سازمان نظام وظیفه صادر شده برای اخذ گذرنامه اعتبار ندارد و حتما متقاضیان برای صدور گذرنامه باید کارت هوشمند را دریافت کرده باشند.

گذرنامه یک هفته ای صادر می شود

سرپرست اداره مهاجرت و گذرنامه کردستان با اشاره به اینكه در شرایط معمول صدور گذرنامه یك هفته به طول می انجامد، گفت: با توجه به نزدیك بودن به پایان سال و افزایش سفرها، متقاضیان درخواست گذرنامه را به دقایق آخر محول نكنند.

وی افزود: با توجه به مرزی بودن استان کردستان پست های گذرنامه در مرزهای کشور به صورت 24 ساعته فعال است و خدمات گذرنامه ای را به مردم ارائه می دهد.

رضائی نسب بیان داشت: در حال حاضر 13 دفتر پلیس+10 در سطح استان کردستان فعال است که از این تعداد چهار دفتر آن در شهرستان سنندج فعالیت می کنند.

وی در پایان سخنان خود به ازدحام در مرزهای استان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به این مسئله باید شهروندان در هنگام ورود و خروج از کشور همکاری لازم را با نیروهای اداره گذرنامه مستقر در آن منطقه داشته باشند تا پس از آن با مشکلی مواجه نشوند.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز