خبرگزاری کار ایران

قابل توجه مسئولان؛

دریغ از یک پارک استاندارد در مریوان

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۶۷

عدم امکانات رفاهی در مریوان به دلیل پاسخگو نبودن به نیاز شهروندان، حکایت سرابی را دارد که تنها عطش، آن را در ذهن خیال پرور تداعی می‌کند/ نبود پارک‌های استاندارد و مناسب از مشکلات عمده مردم مریوان به خصوص در روزهای تعطیل است/ شهرستان مریوان درحال حاضر با جمعیتی بیش از 160 هزار نفر دارای سه پارک قدیمی است.

ایلنا- مریوان: استان کردستان شهرهای زیادی دارد که در نوع خود دیدنی و زیبا هستند، اما گاهی اوقات مشکلات و یا کمبودهایی که در شهرستانها وجود دارد؛ مشکلاتی را هم برای ساکنین آنها و هم برای گردشگران به وجود می‌آورد که یکی از این شهرها مریوان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهرستان مریوان یکی از شهرستانهای استان کردستان در غرب ایران است که سالانه پذیرای چند صدهزار گردشگر از سراسر کشور و خارج از کشور است. می‌توان گفت این شهرستان به‌ دلیل داشتن مناطق ویژه و بکر گردشگری، قطب توریسم غرب ایران و استان کردستان به‌ شمار می‌رود.

مریوان مانند بسیاری از مناطق مختلف ایران جزو معروفترین و زیباترین منطقه کشور به شمار آمده، اما امروزه به تناسب رشد و نیاز جمعیت، امکانات رفاهی و فضای تفریحی در این شهرستان ثابت و حتی کاهش یافته که این امر توجه جدی مسئولان را برای ایجاد و آماده‌سازی زیرساخت‌ها در آینده‌ای نزدیک می‌طلبد.

متأسفانه در این شهر خبری از مدیریت واحد خدمات شهری نیست، اگرچه همه نارسایی‌های موجود در این شهرستان قابل توجه مسئولان نیست، اما ارائه تجهیزات و استانداردسازی پارک‌ها مقوله مهمی است که در این منطقه نباید نادیده گرفته شود.

به عقیده بسیاری از شهروندان مریوانی، عدم امکانات رفاهی در مریوان به دلیل پاسخگو نبودن به نیاز شهروندان حکایت سرابی را دارد که تنها عطش آن را در ذهن خیال پرور تداعی می‌کند و حتی وجود بزگترین مجموعه تفریحی شهر یعنی دریاچه زریوار نیز این کمبود و سراب را از اذهان پاک نمی‌کند.

طبق اظهارات یکی از شهروندان مریوانی، نبود پارکهای استاندارد و مناسب از مشکلات عمده مردم به خصوص در روزهای تعطیل است.

این شهروند مریوانی به خبرنگار ایلنا گفت: ما پارکی داریم که در دوران قبل از انقلاب برای جمعیت آن زمان درست شده است و الان چیزی به عنوان پارک در شهری به بزرگی مریوان وجود ندارد و مسئولین هم جوابگو نیستند.

وی می‌گوید: پارک به مفهوم واقعی آن در شهر مریوان وجود ندارد و پارک‌های این شهر از مولفه‌های تعریف شده بی‌بهره بوده و تنها؛ زمینی چمن کاری شده با چند عدد نیمکت به عنوان پارک معرفی می‌شود.
او ادامه می دهد: درحال حاضر این مسئله باعث شده که شهروندان مریوانی همیشه برای گذران اوقات فراغت به تنها منطقه توریستی شهر همانا دریاچه زریوار بروند.

این شهروند مریوانی در ادامه  گفت: این مسئولین توضیح دهند که چرا شهرستان مریوان، جایگاه مهمترین رویداد فرهنگی غرب کشور همانا تئاتر خیابانی و اصلی‌ترین قطب گردشگری در کردستان از یک پارک استاندارد و مجهز در این شهرستان بی‌نصیب است؟! بماند که اگر این دریاچه زریوار که هدیه خدادادی است نبود، مطمئنیم که توریست‌ها نیز به این شهر دیگر نمی‌آمدند.

قبول داریم در بخش عمرانی ضعیف هستیم

نماینده شهرستانهای مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اعتراضات این شهروند مریوانی در خصوص کم و کاستی‌های این شهر به خبرنگار ایلنا گفت: قرار بود زمینی به وسعت 14 هزار هکتار توسط سازمان مسکن و شهرسازی و شهرداری برای راه‌اندازی پارک در شهرستان تبدیل شود که به دلیل برخی مسائل و مشکلات پیش آمده این امر میسر نشد.

امید کریمیان تصریح کرد: بنده نیز قبول دارم که در این شهرستان در بخش عمرانی ضعیف هستیم و باید مسئولان مرتبط تلاش و همت بیشتری برای توسعه مریوان بکار گیرند.

وی افزود: در شرایطی كه امروز تقریبا در همه شهرستانها و استان‌های كشور شاهد ایجاد پارک‌های مجهز و مدرن هستیم، ضروری است این موضوع در مریوان نیز به عنوان قطب گردشگری با نگاه ویژه مسئولان و متولیان امر به سرانجام برسد..

کریمیان با بیان اینکه فضاهای سبز به دلیل زیباسازی شهرها از یک سو و مکانی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان از سوی دیگر، در برنامه‌ریزی‌های شهری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، گفت: پارک‌ها از نظر فیزیکی و زیبایی‌شناختی سهم عمده‌ای در مناطق شهری دارند و می‌توان از آنها برای تقویت روحیه جوامع استفاده کرد.

نماینده مریوان یادآور شد: معتقدیم تبدیل مریوان به مقصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی نیازمند همدلی همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها در این شهر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: احداث و راه‌اندازی پارکی مدرن، نگاه ویژه همه متولیان امر و مدیران استانی ذیربط را می‌طلبد تا با درک ضرورت و نیاز جامعه به وجود چنین فضای مناسبی در این شهرستان تلاش كنند. 

شهرستان مریوان در حال حاضر با جمعیتی بیش از 160 هزار نفر دارای سه پارک قدیمی است که معروفترین آن ملت ودریاچه است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز