خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ارشاد اسلامی کردستان:

قرآن محور وحدت مسلمانان است

asdasd
کد خبر : ۴۱۸۲۶

تلاش برای رسیدن به جامعه قرآنی باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد/ اگر ما مسلمانان از احکام قرآن حفاظت کنیم، ‌قرآن نیز از عزت و شرف ما حفاظت می کند.

ایلنا- سنندج: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، قرآن را محور وحدت مسلمانان دانست و بر ضرورت حفاظت از آن تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، قباد میمنت‌آبادی  ظهر دوشنبه در نخستین جشنواره سراسری شعر کردی قرآنی آیات که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی آیات قرآنی در 32 نقطه خاص جهان و 22 استان کشورمان در ایام هفته وحدت برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: بخش کردی این جشنواره بین‌المللی به استان کردستان سپرده شد و این فرصت مغتنمی برای کسب افتخار دیگری در عرصه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی این استان است.

میمنت آبادی از ارسال 152 اثر به دبیرخانه جشنواره سراسر شعر کردی قرآنی در این استان خبر داد و افزود: ثبت‌نام در این جشنواره به صورت اینترنتی بود و علاوه بر 152 اثر از شاعران ایرانی 2 اثر از کشور عراق نیز به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی با بیان اینکه اعلام فراخوان این جشنواره در هشت استان کشور صورت گرفته بود،گفت:بعد از بررسی آثار رسیده به دبیرخانه توسط داورانی از استان کردستان 10 اثر شایسته تقدیر تشخیص داده شد.

این مسئول در ادامه بر ترویج فرهنگ قرآنی تاکید کرد و یادآور شد: تلاش برای رسیدن به جامعه قرآنی باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: قرآن تنها کتابی است که هیچ تحریفی در آن صورت نگرفته و نخواهد گرفت و تا پایان دنیا نیز تداوم  و وجود خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: اگر ما مسلمانان از احکام قرآن حفاظت کنیم، ‌قرآن نیز از عزت و شرف ما حفاظت می کند.

در پایان این جشنواره توفیق مرادی از سروآباد، محمدرشید امینی از پاوه به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند.

همچنین رامیار دیبانژاد از سنندج، کریم کریمپور از کرمانشاه، حسین محمدی از دهگلان، گل‌افروز رحیمی از دهگلان،شهین مجیدی از کامیاران نیز شایسته تقدیر اعلام شدند.

در پایان از کامل گلباغی و عماد کریمیان نیز در بخش دل نوشته و به عنوان آثار خاص معرفی و تجلیل شد.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز