خبرگزاری کار ایران

فرماندار قروه:

اصناف و بازاریان قروه در کتابخانه های عمومی عضو می شوند

asdasd
کد خبر : ۴۱۸۳۸

شهرستان قروه با 230 هزار نفر جمعیت دارای پنج کتابخانه عمومی نهادی و دو کتابخانه عمومی مشارکتی است.

ایلنا- قروه: فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی قروه از اجرای برنامه ای به منظور عضوگیری از  اصناف و بازاریان این شهرستان در کتابخانه های عمومی خبر داد.

به گزارش ایلنا، رسول شیخی زاده ظهر دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان قروه اظهار داشت: اجرای طرح مذکور می تواند در کمک به رفع بخشی از مشکلات مالی این نهاد فرهنگی نقش اثرگذاری داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک به شش هزار بازاری از اصناف مختلف در قروه فعالیت می کنند که عضویت آنها در کتابخانه های عمومی دارای مزیت های زیادی برای شهرستان است.

شیخی زاده تصریح کرد: اجرای این برنامه علاوه بر حل بخشی از مشکلات کتابخانه ها می تواند در ارتقای بصیرت و آگاهی اصناف و بازاریان مهم و اثرگذار است.

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی قروه با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان اقشار مختلف جامعه گفت: نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در میان مردم یک جامعه تاثیر مستقیمی در توسعه آن جامعه خواهد داشت.

وی در ادامه به لزوم راه اندازی بخش نابینایان در کتابخانه عمومی شماره یک قروه اشاره کرد و یادآور شد: حمایت از اقشار آسیب پذیر و توجه به نیازهای آنها امری ضروری است.

شیخی زاده گفت: اداره بهزیستی شهرستان می تواند در راستای راه اندازی بخش ویژه نابینایان و کم بینایان از کتابخانه های عمومی حمایت کند.

مسئول اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قروه نیز در این جلسه عنوان کرد: این شهرستان با 230 هزار نفر جمعیت دارای پنج کتابخانه عمومی نهادی و دو کتابخانه عمومی مشارکتی است.

جواد عباسی بیان کرد: هم اکنون بیش از 10 هزار نفر در کتابخانه های عمومی شهرستان قروه عضویت دارند و بالغ بر 46 هزار عنوان کتاب در این کتابخانه ها در دسترس عموم قرار دارد.

وی با تقدیر از حمایت مسئولان شهرستان قروه از کتابخانه های عمومی اضافه کرد: خوشبختانه فرماندار و سایر اعضای انجمن دید مثبتی نسبت به این نهاد فرهنگی دارند و این امر در ارتقای شاخص های کتابخانه های عمومی شهرستان اثرگذار بوده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز