خبرگزاری کار ایران

کردستان میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر ماه خواهد بود

asdasd

سرپرست حوزه هنری استان کردستان از برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئا‌تر ماه از ۴ الی ۷ مهرماه به میزبانی این استان در سنندج خبر داد.

ایلنا- سنندج: سرپرست حوزه هنری استان کردستان از برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئا‌تر ماه از ۴ الی ۷ مهرماه به میزبانی این استان در سنندج خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ امین مرادی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج تصریح کرد: براساس سیاست‌های جدید مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، نهمین جشنواره سراسری تئا‌تر ماه در پنج منطقه برگزار می‌شود که میزبانی منطقه پنج این جشنواره با توجه به برگزاری منظم جشنواره‌های نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی و دو اصل توانمندی و عملکرد استان‌ها به میزبانی حوزه هنری استان کردستان مهر ماه سال جاری در سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: با این شیوه جدید استان‌های شیراز، اصفهان، البرز، خراسان‌رضوی و کردستان به ترتیب به عنوان میزبان مناطق پنج‌گانه معرفی که از ۱۵ شهریور ماه بر اساس گروه‌بندی صورت گرفته در منطقه یک آغازشده و در تاریخ هفتم مهرماه امسال در منطقه ۵ به پایان می‌رسد.

مرادی اظهار داشت: جشنواره منطقه‌ای تئا‌تر ماه با حضوربیش از ۱۲۰ شرکت کننده از استان‌های قزوین، همدان، ایلام، لرستان، کرمانشاه و کردستان از چهارم تا هفتم مهرماه در سنندج برگزار خواهد شد.

سرپرست حوزه هنری استان کردستان یادآور شد: کار‌شناسان و اعضای هیئت داوران پس از بازبینی آثار، ۷ نمایش صحنه‌ای و ۷ نمایش خیابانی را به جشنواره سراسری تئا‌تر ماه معرفی کردند.

وی افزود: برهمین اساس استان قزوین با دو نمایش خیابانی، همدان دونمایش صحنه‌ای، ایلام یک نمایش صحنه‌ای و یک خیابانی، لرستان با سه نمایش صحنه‌ای و دو نمایش خیابانی، کرمانشاه با یک نمایش خیابانی و یک صحنه‌ای و کردستان با دو نمایش صحنه‌ای و یک نمایش خیابانی پذیرفته و معرفی شدند.

مرادی با اشاره به آمادگی استان کردستان برای میزبانی از جشنواره منطقه‌ای تئا‌تر ماه خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که با مشارکت و همکاری خود هنرمندان و فعالان تئا‌تر کردستان شاهد برگزاری جشنواره‌های منظم و مناسب در استان باشیم و بار دیگر توانمندی‌های کردستان در این عرصه به نمایش گذاشته شود.

وی در پایان به برگزاری جشنواره پایانی تئا‌تر ماه در تهران اشاره کرد وگفت: گروه‌های بر‌تر جشنواره‌های منطقه‌ای سراسر کشور به نهمین جشنواره سراسری تئا‌تر ماه که ۲۱ تا ۳۰ مهر ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز