خبرگزاری کار ایران

بازرس خانه مطبوعات کردستان:

ضعف مدیریت مشکل اصلی خانه مطبوعات کردستان است

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۸۰

ضعف در مدیریت خانه مطبوعات و پیگیری نکردن فعالیت های مرتبط با امور صنفی خبرنگاران استان، مشکلات را تا حدی گسترش داده است/ طرح مسکن مهر هم اکنون در سیطره افراد غیرخبرنگار قرار گرفته است/ فعالیت های مالی و اجرایی توسط مدیر و مسئول خزانه داری سابق خانه،انجام می شود.

بازرس خانه مطبوعات کردستان، مشکل اصلی خانه مطبوعات استان را ناشی از ضعف مدیریت اعضای هیات مدیره عنوان کرد.

خبات ساعدی در گفت وگو با ایلنا اظهار داشت: خانه مطبوعات تشکل صنفی بوده و به منظور حمایت از فعالیت های رسانه ای خبرنگاران و روزنامه نگاران فعال در نشریات محلی، نمایندگی نشریات سراسری و خبرگزاری ها و سایت های خبری تشکیل شده است.

وی افزود: متاسفانه علیرغم نگاه ویژه مسئولان استان و مدیران دستگاه های متولی امور رسانه در استان شاهد ضعفی روزافزون در پیکره خانه مطبوعات استان هستیم و این مهم بارها در جلسات هیئت مدیره خانه توسط بازرسان بازگو شده است كه اعضای هیئت مدیره توجهی به آن ندارند.

ساعدی گفت: ضعف در مدیریت خانه مطبوعات و پیگیری نکردن فعالیت های مرتبط با امور صنفی خبرنگاران استان مشکلات را تا حدی گسترش داده است که نامه ویژه استاندار کردستان در خصوص خانه دار کردن خبرنگاران بازمانده در طرح مسکن مهر نیز هم اکنون در سیطره افراد غیرخبرنگار قرار گرفته است و به صورت عملی شاهد پایمال شدن حقوق خبرنگاران استان هستیم.

انتخابات دور پنجم تاکنون به ثبت نرسیده است

وی در ادامه تصریح کرد: علیرغم تاکید بازرسان و انتقادهای چندین باره اعضا و مصوبات مختلف و پس از گذشت یک و نیم سال از انتخابات هیئت مدیره پنجم خانه مطبوعات کردستان تاکنون این انتخاب ها به ثبت نرسیده و هم اکنون تمام فعالیت های مالی و اجرایی به طور عملی توسط مدیرو مسئول خزانه داری سابق خانه مطبوعات در دور چهارم انجام می شود.

ساعدی ادامه داد: چندی پیش نیز ذیحسابان داخلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به بررسی اسناد و فعالیت های مالی انجمن های تابعه این اداره کل کردند که متاسفانه در این خصوص نیز با عدم همکاری مدیر خانه مطبوعات استان مواجه شده و هنوز فعالیت های مالی خانه در هیئت مدیره پنجم و درآمدهای مالی از محل توزیع آگهی های دولتی در دوران هیئت مدیره چهارم برای همگان نامشخص باقیمانده است.

فعالیت خانه مطبوعات غیرقانونی است

 مدیر سرای روزنامه نگاران کردستان با اشاره به عدم ثبت یک و نیم ساله انتخاب اعضای هیئت مدیره در سازمان ثبت و اسناد و ابلاغ اساسنامه جدید کشوری خانه مطبوعات استان ها، گفت:متاسفانه  فعالیت خانه مطبوعات کردستان غیرقانونی است.

ساعدی اظهار داشت: با توجه به ابلاغ اساسنامه جدید خانه های مطبوعات به استان ها و انجام انتخابات هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات ایران متشکل از رؤسای خانه های مطبوعات استان ها و عدم حضور نماینده کردستان در این انتخابات باید گفت به طور قطع فعالیت خانه مطبوعات کردستان غیرقانونی بوده و باید هرچه سریعتر اساسنامه جدید اجرایی شود.

لزوم برگزاری سریع انتخابات هیئت مدیره

بازرس خانه مطبوعات کردستان به برگزاری سریع انتخابات هیئت مدیره خانه تاکید کرد و گفت: باید افراد تحصیلکرده در حوزه رسانه وارد عرصه شده و زمینه برای نقش آفرینی هرچه بیشتر خبرنگاران خبرگزاری های مختلف در استان فراهم شود چرا که هم اکنون بار اصلی اطلاع رسانی استان بر دوش خبرنگاران خبرگزاری ها بوده و تاکنون این افراد نقش ضعیفی را در تصمیم گیری های خانه مطبوعات داشته اند.

وی افزود: با توجه به اساسنامه جدید خانه مطبوعات باید اعضای هیئت مدیره خانه دارای مدرک دانشگاهی بوده و اعضای عادی نیز پایین تر از دیپلم نباشد لذا جبهه گیری برخی افراد در هیئت مدیره غیرقانونی پنجم خانه علیرغم ابلاغ اساسنامه جدید و عدم اجرای آن شاید امری طبیعی باشد.

بازرسان باید عملکرد هیئت مدیره را رصد کنند

ساعدی بیان کرد: بازرسان خانه مطبوعات، نمایندگان اصحاب رسانه برای نظارت بر عملکرد هیئت مدیره خانه بوده و بر خود واجب می دانند که فعالیت های اعضای هیئت مدیره را رصد کرده و برای پیشبرد فعالیت های خانه تلاش كنند.

وی یاداور شدد: باتوجه به برگزاری جلسه مجمع عمومی فوق العاده اعضای خانه مطبوعات در 22مرداد ماه سال جاری در خصوص اجرایی کردن اساسنامه جدید خانه و به حدنصاب نرسیدن این جلسه بر اساس قانون باید جلسه فوق العاده ای در 29 مرداد برگزار می شد که متاسفانه با کارشکنی های اعضای هیئت مدیره خانه این مهم نیز تحقق پیدا نکرد.

ساعدی در پایان اظهار امیدواری كرد که با نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با توجه به درخواست تعداد بسیاری از فعالان رسانه ای استان هرچه سریعتر انتخابات خانه مطبوعات استان براساس اساسنامه جدید برگزار شده و شاهد حضور و نقش آفرینی بیشتر خبرنگاران فعال به ویژه بانوان عضو خانه که بیش از 60 درصد اعضا را تشکیل می دهند، باشیم.

 

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز