خبرگزاری کار ایران

با حضور ۵ استان غرب کشور؛

جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی زاگرس در سنندج برگزار می شود

asdasd

این جشنواره با حضور مخترعان و مبتکران استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان و همدان از فردا چهارشنبه به مدت سه روز درسنندج برگزار می‌شود.

سنندج - ایلنا؛ رئیس دفتر بنیاد نخبگان کردستان گفت: جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی منطقه زاگرس کشور با حضور 5 استان غرب کشور چهارشنبه یکم شهریور ماه سالجاری در محل نمایشگاه‌های دائمی بین‌المللی سنندج برگزار می‌شود.

رحمت‌الله میرزایی در گفت‌وگو با ایلنا تصریح کرد: این جشنواره با حضور مخترعان و مبتکران استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان و همدان از فردا چهارشنبه به مدت سه روز درسنندج برگزار می‌شود.

وی  با اشاره به اینكه در این جشنواره 151 طرح از مخترعان پنج استان فوق الذکر در معرض نمایش قرار می گیرد افزود: در مدت كمتر از یك ماه، 207 نفر در سایت مربوطه ثبت نام و اختراعات و مستندات خود را ارائه كرده اند.

میرزایی گفت: 45 طرح از تعداد کل طرح‌های پذیرفته شده مربوط به مخترعان و مبتکران استان کرمانشاه، 33 طرح مربوط به استان کردستان، 24 طرح مربوط به استان لرستان، 22 طرح مربوط به استان همدان و19 طرح مربوط به استان ایلام است.

وی با بیان اینکه این جشنواره به  منظور شناسایی استعدادهای برتر در این حوزه و ایجاد انگیزه برای مخترعان و حمایت از آنها برگزار می‌شودافزود:بنیاد نخبگان با رویکرد تجاری‌سازی اختراعات مخترعان به بازار و صنعت ورود پیدا کرده تا ضمن بهره‌مندشدن مخترعان از دستاوردهای مادی اختراعاتشان، زمینه رفع محدودیت‌ها و مشکلات کشور را فراهم‌ سازد.

این مسئول با بیان اینکه بنیاد کردستان تعداد 40 غرفه از نمایشگاه را به شرکت‌های دانش بنیان، تجاری‌سازی و دالان تسهیل‌کنندگان اختصاص داده است،یادآور شد: این جشنواره سال گذشته به میزبانی كرمانشاه برگزار شد.

رئیس دفتر بنیاد نخبگان کردستان خاطرنشان کرد: امیدواریم استان کردستان بتواند در سالی که بنابر فرمایش مقام معظم رهبری به نام "سال تولید ملی، حمایت از کار وسرمایه ایرانی" مزین شده است در حفظ و تقویت تولید ملی گام‌های اساسی بردارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز