خبرگزاری کار ایران

در هفته میراث فرهنگی؛

قرآن تاریخی شوی بانه جانمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۱۸

برنامه‌های هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه از روز چهارشنبه، 24 اردیبهشت ماه، به مدت یك هفته در سطح استان کردستان برگزار می‌شود.

ایلنا: معاون میراث فرهنگی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان كردستان گفت:در هفته میراث فرهنگی،قرآن تاریخی شوی بانه پس از مرمت در این شهرستان جانمایی می شود.

علیرضا آذرشب در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در سنندج، اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه، این اداره کل نیز برنامه‌هایی را در این هفته برگزار خواهد كرد.

وی تصریح کرد: این مراسم شامل برپایی نمایشگاه صنایع دستی در خانه كرد سنندج، برپایی نمایشگاه دست آوردهای میراث فرهنگی در شهرستان سنندج، اجرای برنامه موسیقی در خانه كرد سنندج، تجلیل از كارشناسان و كارمندان میراث فرهنگی و صنایع دستی اداره كل استان، تجلیل از اصحاب رسانه، تجلیل از موزه داران و راهنمایان موزه و اجرای موسیقی محلی و فولكلور در خانه كرد سنندج است.

آذرشب افزود: همچنین برپایی نمایشگاه در غار كرفتو، اجرای مراسم هه لپركی در كرفتو، افتتاح قسمتی از بنای تاریخی مشیر دیوان سنندج، دعوت از متصرفین قانونی بناهای تاریخی مشیر دیوان و اتحادیه صنایع دستی و نشست با آنها، دعوت از قضات ورئیس محترم دادگستری و نشست حقوقی در محل خانه كرد، به همراه مدیریت و فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان از دیگر برنامه‌های این اداره کل در این هفته است.

معاون میراث فرهنگی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كردستان یادآور شد: این برنامه‌ها در راستای شناساندن هرچه بهتر میراث كهن كردستان در هفته میراث فرهنگی وموزه همزمان با سراسركشور در سطح استان كردستان برگزار می‌شود. 

آذرشب در پایان خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها از روز چهارشنبه، 24 اردیبهشت ماه، به مدت یك هفته در سطح استان برگزار خواهد شد.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز