خبرگزاری کار ایران

جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان آغاز می‎شود

asdasd

هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی تئا‌تر خیابانی مریوان از فرداجمعه هفتم تا ۱۱ مهرماه سال جاری با دبیری «قباد میمنت آبادی» به مدت پنج روز در این شهرستان برگزار می‌شود.

ایلنا- مریوان: هفتمین جشنواره بین المللی تئا‌تر خیابانی مریوان ازفرداجمعه هفتم مهرماه سالجاری باحضور گروه‌هایی از سراسر کشور و چند گروه خارجی دراین شهرآغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ با توجه به ظرفیت بالای فرهنگی استان کردستان، جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی در این منطقه برگزار می‌شود، ضمن اینکه جاذبه‌های طبیعی این منطقه آن را به قطب گردشگری غرب کشور تبدیل کرده است.

ماه مهر برای مردم کُردستان تداعی کننده آغاز جشنواره تئا‌تر خیابانی مریوان است؛ هرساله مردم این شهر در مهرماه و همزمان با بازگشایی مدارس انتظار می‌کشند تا جشنواره در این شهر برگزار شود.

در بین تمامی هنر‌های موجود هیچ هنری به خوبی تئا‌تر خیابانی نتوانسته با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند و مردم مریوان این هنر را از خود می‌دانند و به آن احترام می‌گذارند

تئا‌تر خیابانی مریوان به عنوان قدیمی‌ترین شکل تئا‌تر مردمی جایگاه رفیعی در این شهر به دست آورده است. قدمت تئا‌تر خیابانی در ایران به سال‌های ۱۳۶۸ برمی گردد اما در کردستان که مردمش تئا‌تر را حس و درک کرده‌اند قدمت و زمان را نمی‌شناسد و با آن انس گرفته‌اند.

این جشنواره که از فرداجمعه هفتمین دوره خود را آغاز می‌کند در میان این مردم هنردوست به عنوان مهم‌ترین رویداد فرهنگی غرب کشور شناخته شده است.

با توجه به موقعیت مریوان به عنوان یک شهر مرزی و حساس و نیز برگزاری این جشنواره به صورت مستمر و بین‌المللی ٬‌ اهمیت بیش از پیش این جشنواره مشخص می‌شود.

رقابت ۳۹ گروه در بخش «مسابقه بین الملل و ایران، کودک و نوجوان و بومی آیینی»

به گفته مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان و دبیر هفتمین جشنواره بین المللی تئا‌تر خیابانی مریوان در این جشنواره که ۲۲۰ گروه اعلام آمادگی کرده بودند، ۳۱ اثر از استان‌های مختلف کشور و هشت گروه خارجی در بخشهای «مسابقه بین الملل و ایران، کودک و نوجوان و بومی آیینی» از میان آن‌ها انتخاب شدند.

بر همین اساس در این جشنواره «۴ اثر آیینی و بومی، ۵ اثر کودک و نوجوان و ۲۲ اثر از استانهای تهران، البرز، اصفهان، مرکزی، کردستان، همدان، هرمزگان، ایلام، آذربایجان شرقی، یزد، خوزستان و گیلان» به اجرای نمایش خواهند پرداخت.

همچنین در بخش بین الملل نیز هشت گروه از هفت کشور فرانسه، آلمان، لهستان، هند، اندونزی، تاجیکستان هرکدام یک گروه و اقلیم کردستان عراق با دو گروه حضور خواهند داشت.

کارناوال جشنواره تئا‌تر خیابانی مریوان به راه می‌افتد

قرار است در اولین روز برگزاری جشنواره بین المللی تئا‌تر خیابانی مریوان رأس ساعت ۱۰ صبح روز جمعه و از میدان شهید فهمیده تا میدان شبرنگ این شهر کارناوال افتتاحیه همراه با عروسک گردانان و گروهی از هنرمندان تئا‌تر این شهر راه افتد.

بعد از حرکت در مسیرهای مختلف داخل شهر و اعلام خبر آغاز جشنواره تئا‌تر خیابانی در مریوان هنرمندان و کارناوال در میدان نمایش واقع در پارک ملت این شهر برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری توسط هنرمندان شرکت کننده برگزار می‌شود.

بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته بعد از پایان این کارناوال اجرای عمومی نمایشهای شرکت کننده در این دوره از جشنواره در مدارس، پارک‌ها، خیابان‌ها، معابر عمومی، کنار دریاچه زیبای «زریوار» و روستاهای حومه شهر مرزی مریوان آغاز می‌شود.

هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی تئا‌تر خیابانی مریوان از فرداجمعه هفتم تا ۱۱ مهرماه سال جاری با دبیری «قباد میمنت آبادی» به مدت پنج روز در این شهرستان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز