خبرگزاری کار ایران

پس از دو روز رقابت؛

مریوان برگزیده سومین جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی محلی شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۲۳

در بخش هه‌لپه‌رکی، مریوان با کسب 35 امتیاز اول شد، اربیل عراق با 32 امتیاز به مقام دوم دست یافت و سقز با 30 امتیاز عنوان سوم این جشنواره را از آن خود کرد.

ایلنا: سومین جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی محلی، پس از دو روز رقابت با قهرمانی شهرستان مریوان به پایان کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از مریوان، در این دوره از جشنواره که از روز پنجشنبه دوم خردادماه جاری با شرکت 250 ورزشکار داخلی و خارجی به مدت دو روز در دشت بیلو شهرستان مریوان برگزار شد،همدان با کسب 60 امتیاز، خراسان شمالی با 40 امتیاز و مریوان نیز با 20 امتیاز به ترتیب توانستند رتبه‌های اول تا سوم تیمی را از آن خود کنند.

همچنین در رشته طناب‌کشی نیز همدان، سلیمانیه و مریوان به ترتیب اول تا سوم شدند و در بخش هه‌لپه‌رکی نیز مریوان با کسب 35 امتیاز اول شد، اربیل عراق با 32 امتیاز به مقام دوم دست یافت و سقز با 30 امتیاز عنوان سوم این جشنواره را از آن خود کرد.

عنوان با اخلاق‌ترین تیم شرکت‌کننده در این جشنواره نیز به استان لرستان تعلق گرفت و جایزه ویژه جشنواره را هم این تیم دریافت کرد.

در این رقابت‌ها به ترتیب 55 ورزشکار از شهرهای سلیمانیه، کرکوک، هولیر و اربیل عراق،60 ورزشکار از شهرستان‌های سنندج، سقز و مریوان،44 ورزشکار ازخراسان شمالی و جنوبی، 20 ورزشکار از آذربایجان‌غربی،16ورزشکار از همدان، 20ورزشکار از لرستان و 16 ورزشکار از گیلان حضور داشتند.

در مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره که در راستای احیای مسابقات و بازی‌های گذشته در روستاها برگزار شد، استاندارکردستان، رئیس فدراسیون ورزش‌های بومی، محلی، روستایی و عشایری و مدیرکل ورزش و جوانان کردستان به همراه فرماندار مریوان و برخی مسئولان شهرستانی حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز