خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی سنندج:

محصولات باغی در سنندج۱۰درصدافزایش یافته است

asdasd

شهرستان سنندج با دارا بودن بیش از ۱۱ هزار هکتار باغ مقام اول سطح باغات استان کردستان را دارد.

ایلنا- سنندج: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج گفت: برداشت محصولات باغی در سطح اراضی شهرستان سنندج نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

فرید سپری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در سنندج از برداشت ۷۵ هزار تن انواع محصولات باغی از سطح اراضی این شهرستان خبرداد.

وی افزود: شهرستان سنندج با دارا بودن بیش از ۱۱ هزار هکتار باغ مقام اول سطح باغات استان کردستان را دارد که با توجه به وضعیت مناسب باردهی سال‌ جاری بیش از ۷۵ هزار تن انواع محصولات باغبانی برداشت شده و یا در حال برداشت است.

سپری همچنین با اشاره به برداشت گندم از سطح ۳۱ هزار ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان گفت: در سال زراعی ۹۱ - ۹۰ عملیات برداشت گندم در سطح ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم و هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی آبی با استفاده از کمباین‌‌های بومی و مهاجر انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سنندج یادآور شد: به دلیل سرمای زودرس پاییز سال قبل و تاخیر در کشت برخی مزارع و همچنین کاهش ۳۴ درصدی بارندگی سال زراعی جاری نسبت به میانگین بلند مدت و در نتیجه کنش رطوبتی حاصله در زمان پرشدن دانه، متاسفانه عملکرد گندم دیم نسبت به سال قبل با کاهش همراه بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز