خبرگزاری کار ایران

میرزایی:

45طرح از 133 طرح داوری شده در جشنواره زاگرس تایید شد

asdasd

از میان آثار منتخب 9 طرح موفق به کسب تسهیلات چهار میلیون تومانی و 36 طرح نیز مبالغ سه میلیون تومانی را کسب کردند که از میان آثار برتر با کسب تسهیلات چهار میلیون تومانی چهار اثر متعلق به مخترعان کردستانی بوده است.

ایلنا - سنندج: رئیس دفتر بنیاد نخبگان استان کردستان گفت:45 طرح از 133 طرح داوری شده در سومین جشنواره نوآوری و شکوفایی منطقه ای زاگرس تایید و مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا؛ رحمت الله میرزائی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سنندج اظهار داشت: در سومین جشنواره نوآوری و شکوفایی زاگرس که با حضور استان های غرب کشور(کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و همدان) در شهریور ماه جاری به مدت سه روز در سنندج برگزار شد،207 طرح به جشنواره ارسال شد که از این میزان  157 مورد  داوری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: براین اساس 47 طرح از استان کرمانشاه، 40 طرح از کردستان،24مورد از لرستان،23 طرح از همدان،20طرح از ایلام و همچنین سه طرح نیز از استان تهران در این جشنواره شرکت داده شد.

میرزایی افزود:به دلیل انصراف برخی از شرکت کنندگان در جشنواره کل طرح ها به 133 مورد رسید که از این میان 45 طرح به عنوان  آثار برتر معرفی شد.

این مسئول با بیان اینکه 34 درصد طرح های جشنواره اختراعات زاگرس برتر اعلام شد،گفت: بنابراین گزارش استان کردستان از این 45 طرح،  15 اثر، کرمانشاه 12 اثر، لرستان هفت اثر، همدان پنج اثر، ایلام چهار اثر و همچنین تهران دواثر به عنوان طرح های منتخب در این جشنواره اعلام شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان عنوان کرد: از میان آثار منتخب 9 طرح موفق به کسب تسهیلات چهار میلیون تومانی و 36 طرح نیز مبالغ سه میلیون تومانی را کسب کردند که از میان آثار برتر با کسب تسهیلات چهار میلیون تومانی چهار اثر متعلق به مخترعان کردستانی بوده است.

میرزائی کیفیت اختراعات ارائه شده در جشنواره زاگرس به نسبت دو جشنواره برگزار شده دیگر را خوب ارزیابی کرد وگفت: بنیاد نخبگان با رویکرد تجاری‌سازی اختراعات مخترعان به بازار و صنعت ورود پیدا کرده تا ضمن بهره‌مندشدن مخترعان از دستاوردهای مادی اختراعاتشان، زمینه رفع محدودیت‌ها و مشکلات کشور را فراهم‌ سازد.

 وی یادآور شد: بیش از 120نخبه در استان کردستان شناسایی شده اند و از این تعداد 60 مخترع نیز تحت حمایت و پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار دارند.

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان خاطرنشان کرد: امیدواریم استان کردستان بتواند در سالی که بنابر فرمایش مقام معظم رهبری به نام "سال تولید ملی، حمایت از کار وسرمایه ایرانی" مزین شده است در حفظ و تقویت تولید ملی گام‌های اساسی بردارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز