خبرگزاری کار ایران

به مدت ۱۰ روز؛

جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایرانی در سنندج برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۰۲

گسترش و ترویج صنایع‌ دستی و معرفی فرهنگ، هنر و آیین‌های محلی سراسر کشور و همچنین فراهم کردن عرصه‌های مناسب برای گذراندن اوقات فراغت مسافران و گردشگران تابستانی و افزایش ماندگاری آن‌ها در استان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

ایلنا: معاون اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایرانی به مدت 10 روز در سنندج خبر داد.
آرمان وطن‌دوست در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در سنندج اظهار داشت: با توجه به آغاز سفرهای تابستانه، نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایرانی با حضور اداره‌‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان و استان‌های مختلف کشور، از تاریخ سوم تیرماه لغایت 12 تیرماه سال جاری در پارک آبیدر سنندج برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: معرفی آداب، فرهنگ، هنر و صنایع دستی استان کردستان و دیگر استان‌های کشور از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره و نمایشگاه در شهر سنندج است.
وطن دوست افزود: گسترش و ترویج صنایع‌ دستی و معرفی فرهنگ، هنر و آیین‌های محلی سراسر کشور و همچنین فراهم کردن عرصه‌های مناسب برای گذراندن اوقات فراغت مسافران و گردشگران تابستانی و افزایش ماندگاری آن‌ها در استان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
معاون میراث فرهنگی کردستان یادآور شد: این جشنواره با همکاری شرکت نمایشگاه‌های تصویر هنر نوین و اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان و سازمان پارک‌های شهرداری سنندج برگزار می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بر‌پایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان‌های سراسر کشور، موسیقی، رقص محلی استان‌ها و معرفی آیین‌های سنتی و محلی مناطق مختلف از برنامه‌های جانبی این جشنواره بوده و بازدید از آن برای عموم مردم آزاد است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز