خبرگزاری کار ایران

میمنت آبادی در گفت‌وگو با ایلنا:

دومین دهه فرهنگ رضوی در کردستان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۷۸

به مناسبت سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) و اعیاد شعبانیه، دومین دهه فرهنگ رضوی از اول تیرماه جاری به مدت 10 روز در سراسر استان برگزار می‌شود.

ایلنا:مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اظهار داشت: به مناسبت سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) و اعیاد شعبانیه، دومین دهه فرهنگ رضوی از اول تیرماه جاری به مدت 10 روز در سراسر استان برگزار می‌شود.

قباد میمنت آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در سنندج تصریح کرد: ارادت مردم کردستان به امامان اهل بیت به ویژه امام هشتم حضرت امام رضا (ع)،نشان از علاقه و احترام این خطه از سرزمین ایران به بزرگان و رهبران دینی است.

وی با بیان اینکه ما در طول سال شاهد سفرهای زیارتی مردم کردستان به آستان مقدس حضرت امام رضا (ع) به مشهد مقدس هستیم،افزود: شناساندن ویژگی‌های شخصیتی و مذهبی حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) با اجرای همایش‌ها و نشست‌های تخصصی در خصوص سیره نبوی و فرهنگ رضوی امری لازم و ضروری است.

میمنت آبادی در ادامه به شعار نام گذاری این دهه پرداخت و گفت: اول تیرماه با شعار فرهنگ رضوی و میثاق با امام و رهبری، ‌دوم تیرماه با شعار فرهنگ رضوی و اتحاد اسلامی، ‌سوم تیرماه با عنوان مهدویت، فرهنگ رضوی و بیداری اسلامی، ‌چهارم تیرماه با عنوان فرهنگ رضوی و تحكیم بنیاد خانواده، ‌پنج تیرماه با شعار فرهنگ رضوی و هنر اسلامی ایرانی نام گذاری شده است.

وی در ادامه، ‌ششم تیرماه را با عنوان فرهنگ رضوی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ‌هفتم تیرماه با عنوان فرهنگ رضوی و عدالت علوی، ‌هشتم تیرماه با شعار فرهنگ رضوی، حماسه سیاسی و بصیرت ملی، ‌نهم تیرماه با عنوان فرهنگ رضوی در لوای فرهنگ نبوی و بالاخره ‌دهم تیرماه با شعار فرهنگ رضوی و تكریم مفاخر فرهنگی هنری را از دیگر شعار منتخب شده در این دهه عنوان کرد.

دبیر ستاد گرامیداشت دومین دهه فرهنگ رضوی در کردستان ابراز داشت: افتتاحیه دهه فرهنگ رضوی با مراسم رونمایی از صلوات خاصه امام رضا(ع) و میثاق نامه رضوی در شهرستان سنندج انجام و در كلیه شهرستان‌های تابعه هنرمندان، روزنامه‌نگاران، نویسندگان با ائمه جمعه و جماعات دیدار خواهند داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود:شب‌های فرهنگ و ادبیات رضوی در شهرهای بانه، سقز، حسن‌آباد، یاسوكند، پیر تاج، بیجار، خسروآباد، سریش‌آباد، دلبران، كامیاران، دیواندره، دهگلان و مریوان نیز برگزار می‌شود.

میمنت آبادی گفت:برگزاری نشست زنان هنرمند، نویسنده، روزنامه‌نگار مبلغ و مروج سیره نبوی و فرهنگ رضوی در سنندج، همایش بررسی ابعاد شخصیتی امامزاده سیده هاجر‌‌خاتون خواهر حضرت امام رضا(ع) در سنندج، همایش پیاده‌روی خانواده تقریب در سنندج، نشست تخصصی جلوه رضوی در آیینه رسانه و نمایشگاه پوستر برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در مریوان، نمایشگاه كتاب، نرم‌افزار و رسانه‌های دیجیتال رضوی در قروه از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این دهه است.

وی، اكران آثار برگزیده جشنواره‌های فیلم و پویانمایی رضوی در دیواندره، عصر داستان و اكران آثار برگزیده جشنواره نماهنگ رضوی در كامیاران، همایش ره پویان رضوی(محور عملیاتی دزلی - ژالانه وگردنه تته و زیارت امامزاده سید عبیداله‌(كوسه هجیج) برادر حضرت امام رضا(ع) و همچنین نمایشگاه آثار جشنواره خوشنویسی رضوی را از مهم‌ترین برنامه‌های دومین دهه فرهنگ رضوی در شهرستان‌های تابعه بیان کرد.

دبیر ستاد گرامیداشت دومین دهه فرهنگ رضوی در کردستان در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه برنامه ها و فعالیت‌های فرهنگی هنری دومین دهه فرهنگ رضوی با مشارکت ادارات و سازمان های فرهنگی سطح استان از ابتدای تیر ماه سال جاری هم زمان با سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) و اعیاد شعبانیه در سراسر استان آغاز می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز