خبرگزاری کار ایران

ایجاد هزار و377 فرصت شغلی جدید توسط کاریابی‌ها در کردستان

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۷۰

کاریابی‌ها پل ارتباط بین نیروی كار و بازار كار هستند/ 16 كاریابی غیردولتی در استان كردستان مجوز قانونی فعالیت دارند.

ایلنا: مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی کردستان از ایجاد اشتغال برای هزار و377 نفر از کارجویان در کاریابی‌های استان، طی سال گذشته خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، مصطفی باغبانیان در نشست بررسی مسائل و مشكلات فراروی کاریابی‌های غیردولتی داخلی و خارجی در كردستان که با حضور 16 کاریابی غیردولتی در استان برگزار شد، به نقش تعیین‌كننده کاریابی‌ها در معادلات بازار كار استان اشاره كرد و گفت: کاریابی‌ها پل ارتباط بین نیروی كار و بازار كار هستند.
وی تعداد بکار گمارده شدگان از طریق کاریابی‌های غیردولتی استان در سال گذشته را هزار و 377 نفر ذكر كرد و افزود: در همین سال 243 مورد بازرسی توسط بازرسان اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی از این کاریابی‌ها انجام شده است.
باغبانیان با بیان اینکه در حال حاضر 16 كاریابی غیردولتی در استان كردستان مجوز قانونی فعالیت دارند، گفت: از این تعداد یک مرکز کاریابی در سطح خارج از کشور و دو مرکز نیز در راستای جذب و معرفی جویندگان داخلی و خارجی به مراکز اشتغال و بازاریابی با نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فعالیت می‌کنند.
مدیران کاریابی‌های غیردولتی استان نیز در ادامه این نشست، با برشمردن مشكلات فراروی کاریابی‌ها و ضرورت رسیدگی به آن‌ها؛ خواستار تسهیلات مناسب جهت تجهیز و ارتقاء سطح فعالیت کاریابی‌ها شدند.
پیگیری اصلاح نحوه وصول حق‌الزحمه کاریابی‌ها از طریق وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی– دعوت از نماینده کاریابی‌ها یا رئیس و یا دبیر انجمن کاریابی‌ها در جلسات كارگروه تخصصی اشتغال استان و نیز اخذ مصوبه از كارگروه تخصصی اشتغال در خصوص جذب نیروهای قراردادی دستگاه‌های دولتی از طریق کاریابی‌های غیردولتی ازجمله مواردی بود كه در این نشست جهت اجرا به تصویب رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز