خبرگزاری کار ایران

اسراری در جمع خبرنگاران:

کردستان جزء 5 استان برتر ذخایر معدنی است

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۳۲

کردستان داری 5600 میلیون تن ذخیره معدنی است/ تقویت بخش معدن،مهم‌ترین موتور محرکه اقتصادی و عامل مولد اشتغال پایدار و موثر در استان محسوب می‌شود.

ایلنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: خوشبختانه با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح مسئولان مربوطه در استان، اکنون کردستان جزء پنج رتبه برتر کشور در بخش ذخایر معدنی است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، پیمان اسراری بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: استان کردستان سرشار از نعمت‌های خدادادی بوده که معادن یکی از آن‌هاست، چرا که با کمترین هزینه می‌توان در راستای توسعه استان استفاده کرد.
وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار مطلوبی که در حوزه معادن استان وجود داد، باید با برنامه ریزی دقیق و مدون، برای بهره‌وری هرچه بیشتر از این پتانسیل‌ها تلاش کرد.
اسراری افزود: متأسفانه در گذشته سایه نظارتی نامطلوبی بر روی معدن استان گسترده شده بود که برای حل این معضل ستاد اجرایی معادن در سطح استان فعال شد.
وی ادامه داد: بر این اساس جلسات متعددی در کردستان با حضور استاندار و فرمانداران برگزار و مقرر شده است این جلسات با هدف رفع موانع،شناسایی معادن و بررسی ظرفیت‌های این بخش جهت افزایش بهره‌وری و توسعه این صنعت، به صورت شناور در سطح استان برگزار شود.
کردستان داری 5600 میلیون تن ذخیره معدنی است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه استان داری پنج میلیون و 600 هزار تن ذخیره معدنی است،اذعان داشت: در حال حاضر 30 تن طلا از معادن استان حاصل می‌شود که سعی بر آن است که این رقم تا پایان سال به 56 تن برسد.
اسراری در ادامه سخنانش از فعالیت 317 معدن در کردستان خبر داد و گفت: این تعداد معدن برای بیش از چهار هزار و200 نفر شغل ایجاد کرده است.
وی با اشاره به اینکه در صورت تأمین اعتبار شش معدن طلای دیگر تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد،افزود:راه اندازی این تعداد معدن علاوه بر اشتغال زایی، نقش مهمی در ارتقای استان در سطح اقتصادی و تجاری دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ابراز داشت: یکی از چالش‌های پیش روی حوزه صنعت نبود سندی راهبردی برای پیش بردن برنامه‌ها و اهداف این حوزه بود.
وی با بیان اینکه تدوین این سند در حال حاضر در دست اقدام است، تصریح کرد: از مدت‌ها پیش موضوع تدوین سند راهبردی در حوزه صنعت، معدن و تجارت مطرح شده که مهم‌ترین دستاورد تدوین این سند این است كه مسئولان و ذینفعان بدانند چه اهدافی را باید پیگیری کنند و در اقداماتشان چه خط مشی‌هایی را رعایت کنند
بخش معدن موتور محركه توسعه اقتصادی استان
اسراری خاطرنشان کرد: تقویت بخش معدن،مهم‌ترین موتور محرکه اقتصادی و عامل مولد اشتغال پایدار و موثر در استان محسوب می‌شود.
وی با اشاره به کمبودهای موجود در بخش معدن کردستان،ساخت مجتمع فولادی را نیاز ضروری استان دانست و گفت: با این اقدام تا حدودی مشکلات جامعه کارگری استان حل خواهد شد.
اسراری یادآور شد: به دلایل مختلف بعضی از بومیان منطقه با ورود افراد غیر بومی و سرمایه گذاری آن‌ها در منطقه مخالفت دارند و تفکرشان این است که با این کار حق و حقوق بومیان استان تضییع می‌شود؛در حالی که نه تنها این طور نیست بلکه سرمایه گذاری آن‌ها سبب ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تاکید کرد: اما با این وجود، سعی بر آن است تا جایی که ممکن باشد اولویت واگذاری معادن استان به افراد بومی واگذار شود.
وی در پایان اظهار داشت: ظرفیت‌های خوبی در بخش معدن استان وجود دارد که امیدواریم با اتخاذ تدابیر مناسب زمینه بهره‌برداری بهتری برای رونق اقتصادی کشور ایجاد شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز