خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان:

نبود شغل مهمترین مشكل بهبود یافتگان بیماری اعتیاد است

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۰۴

امیدواریم با اختصاص حداقل پنج درصد از اشتغال کشور به معتادادن بهبود یافته، شاهد بازگشت مجدد این افراد به این بلای خانمانسوز نباشیم.

ایلنا: دبیرشورای مبارزه با مواد مخدر کردستان، نبود شغل را مهمترین مشكل 90 درصد بهبود یافتگان بیماری اعتیاد دانست وگفت:اگر این افراد سیستم کاریابی و حمایتی نداشته باشند مجددا به اعتیاد باز می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، سلیم کریمی بعدازظهر سه شنبه در جریان بازدید خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان از کمپ تولد دوباره سنندج اظهار داشت: معتادی كه به دلیل اعتیاد به مواد مخدر از جامعه و خانواده طرد شده و سرمایه خود را از دست داده پس از بازگشت به جامعه نیاز به اعتماد جامعه و نیز حمایت شغلی دارد.

وی با بیان اینکه بیکاری از مهمترین عوامل بازگشت بیماری اعتیاد است، افزود: بیكاری دردی بزرگ برای افرادی است كه مصرف مواد را ترك كرده اند چرا كه این افراد اگر نتوانند وقت خود را به شكل مفید پر كنند مجبور هستند به مكان مصرف سابق بروند و بالاخره مقاومت آنها در مقابل مصرف مواد مخدر شكسته می‌شود.

کریمی با عنوان اینکه اشتغال، بیمه، مسکن و حرفه‌آموزی از مهم‌ترین مسائلی است که باید برای معتادین پاک‌شده مورد توجه قرار گیردگفت:امیدواریم با اختصاص حداقل پنج درصد از اشتغال کشور به معتادادن بهبود یافته شاهد بازگشت مجدد این افراد به این بلای خانمانسوز نباشیم.

 

اطلاع رسانی مهمترین راه پیشگیری از اعتیاد است

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان در ادامه سخنانش رسانه های گروهی استان را مهمترین عاملان پیشگیری از اعتیاد در جامعه دانست و یادآور شد: افراد اغلب به دلیل ناآگاهی نسبت به اثرات بسیار مخرب این مواد، به سمت آن‌ها می‌روند.

وی با تأكید بر اینكه رسانه‌ها باید به طور مستمر، نتایج اعتیاد را در زندگی افراد نشان دهند، خاطرنشان کرد: هر چه آگاهی مردم نسبت به اعتیاد و آسیب های اجتماعی بیشتر شود اعتماد به نفس افراد برای 'نه' گفتن به تعارفاتی همچون سیگار و مواد مخدر بالا می‌رود.

کریمی در پایان اولویت کاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در کردستان فرهنگ سازی، آگاهی و اطلاع رسانی مداوم در بین آحاد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان است که امیدواریم با تعامل و همکاری بیش از پیش جامعه خبرنگاری با شورا، شاهد برداشتن گام‌های مثبتی جهت کاهش پدیده خرید و فروش مواد مخدر و اعتیاد در سطح جامعه باشیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز