خبرگزاری کار ایران

مدیر سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری کردستان:

بهبود فضای کسب و کار زمینه‌ساز ایجاد اشتغال است

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۸۰

لازمه ایجاد اشتغال و راه‌اندازی چرخه تولید، سرمایه‌گذاری است و سازمان‌های دولتی در این راستا باید با ضوابط، مقررات و دستورالعمل‌های لازم روند را تسهیل کنند.

ایلنا: مدیر علمی طرح سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری کردستان، بهبود فضای کسب و کار در استان را زمینه‌ساز ایجاد اشتغال دانست و اظهار داشت: آموزش مدیران برای تسهیل در روند سرمایه گذاری کردستان ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، بایزید مردوخی بعد از ظهر شنبه در نشست با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشارکت جدی دولت در طرح‌های تولیدی و صنعتی را لازمه اشتغال در کردستان برشمرد و بر آن تاکید کرد.

وی مشارکت دولت در طرح‌های جدید تولیدی و صنعتی، ایجاد مراکز خدمات سرمایه‌گذاری و پنجره واحد ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان داخلی و خارجی در استان را ضروری خواند و افزود: به منظور تسهیل در امر سرمایه‌گذاری باید آموزش مدیران و کار‌شناسان دستگاه‌های اجرایی ذیربط در استان را در اولویت قرار داد.

مردوخی تصریح کرد: لازمه ایجاد اشتغال و راه اندازی چرخه تولید، سرمایه گذاری است و سازمان‌های دولتی در این راستا باید با ضوابط، مقررات و دستورالعمل‌های لازم تسهیل‌گری نمایند.

مدیر علمی طرح سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری کردستان در ادامه سخنانش از شبکه دامپروری و معدن به عنوان دو فرصت در استان نام برد که می‌توانند دو زنجیره وسیع از اشتغال و تولید ایجاد نمایند.

وی یادآور شد: در جریان تدوین این اسناد، حدود ۶۰۰ عنوان طرح سرمایه‌گذاری در قالب ۱۶ شبکه شناسایی و پیشنهاد شده است که سرمایه‌گذاران می‌توانند از آن بهره‌برداری کنند.

 

توسعه زیر ساخت‌های اشتغال، مستلزم همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در ادامه این دیدار، توسعه زیر ساخت‌های اشتغال در کردستان را مستلزم همکاری و همیاری تمام دستگاههای اجرایی برشمرد و گفت: این اداره کل به عنوان دبیرخانه متولی اشتغال در استان تلاش شبانه روزی خواهد نمود.

مصطفی باغبانیان ارتباط بین صنعت و دانشگاه را ضروری دانست و یادآور شد: دانشگاه‌ها باید متناسب با نیاز بازار کار و در رشته‌های مورد نیاز دانشجو بپذیرند.

وی در پایان سخنانش، همجواری با کشور عراق و اعزام نیروی انسانی به آنجا را فرصت ارزشمندی برای استان خواند و گفت: در کنار این مهم می‌توان از بازارهای کشور عراق برای فروش محصولات و تولیدات استان بهره برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز