خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان:

رشد ۱۰.۵ درصدی بیمه شدگان تأمین اجتماعی کردستان

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۵۹

در حال حاضر ۱۸۵هزار و ۸۰۸ هزار نفربیمه شده اصلی در استان برابر با بیش از یک سوم جمعیت کردستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

ایلنا: مدیرکل تامین اجتماعی کردستان گفت: تعداد بیمه شدگان استان تا پایان سال ۹۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۱۰. ۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، فریدون خدابنده لو سه‌شنبه شب ۱۱ تیرماه جاری در سومین جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در سنندج گفت: سازمان تامین‌اجتماعی کردستان هم اکنون دارای ۱۱ شعبه ثابت ویک کارگزاری رسمی بیمه‌ای در سطح استان بیش از ۱۸ نوع حمایت و تعهدات ارزنده به بیمه شدگان و مستمری بگیران ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۸۵هزار و ۸۰۸ هزار نفربیمه شده اصلی در استان برابر با بیش از یک سوم جمعیت کردستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

خدابنده لو، تعداد پرونده مستمری بگیران سه‌گانه شامل (بازنشسته، بازمانده و از کار افتاده) استان را ۱۸ هزار و ۲۳۱ فقره، تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری را دو هزار و ۳۶۴ نفر و همچنین تعداد بیمه‌شدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی (تحت تکلف) تحت پوشش را ۶۹۳ هزار و ۷۳۳ نفر در کردستان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون نزدیک به ۱۹هزار و ۲۹۶ نفر از کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار دارند، افزود: در سال گذشته ۱۹هزار و ۳۷۲ نفر از قالیبافان، ۸۹ نفر از زنان خانه‌دار، ۳۳۱ نفر از خادمین مساجد، دوهزارو ۴۷۰ نفر از کارگران باربری، یک هزارو ۷۵۰ نفر از طلاب و روحانیون، ۱۵ هزارو ۷۶۳ نفر رانندگان درون شهری وبرون شهری مشمول بیمه‌های تامین اجتماعی شده‌اند.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان همچنین سه هزار و ۶۴۷ نفر سرپرست خانوار، ۸۹ نفر از مربیان مهد کودک، ۷۱۳ نفراز کارآفرینان بنیاد شهید، ۵۹ نفر از زنبورداران و ۸شت نفر از مداحان، سه هزارو ۳۲۹ مددجو و ۲۳۰ نفر از نویسندگان این استان و شش هزار و ۸۰ نفر بیمه شده مشاغل آزاد نام برد.

خدابنده‌لو درپایان سخنانش از کسب رتبه دوم استان در جذب بیمه‌شدگان خاص در سطح کشور خبر داد و افزود: این سازمان در حال حاضر با ۱۱ شعبه ثابت و یک کارگزاری رسمی بیمه‌ای در سطح استان بیش از ۱۸ نوع حمایت و تعهدات ارزنده به بیمه شدگان و مستمری بگیران ارائه می‌دهد.

وی یادآور شد: به منظور تسهیل در امور و رفع مشکلات مردم و عدم مراجعه آن‌ها به مرکز استان در شهرستان‌های قروه و سنندج هم کمیسیون پزشکی راه‌اندازی شده است و درآینده‌ نیز در سایر شهرستان‌ها ایجاد خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز