خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر تعاون در امور بین‌الملل:

اشتغال اولویت برنامه های دولت در کردستان باشد

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۰۲

باید از تمام امكانات و پتانسیل‌ها در راستای افزایش ظرفیت‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری در این استان بهره برد.

ایلنا: قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل، در جریان بازدید از کارخانه خورشید زریوار، تعاونی ۱۹۰۰ بستنی عسل و همچنین مراکز کارگاهی و آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید ورمقانی سنندج، خواستار توجه ویژه به برنامه‌های دولت در کردستان بویژه در حوزه اشتغال شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، محمد تقی حسینی صبح امروز چهارشنبه 12 تیرماه در جریان این بازدید‌ها که مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان و مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز حضور داشتند، اظهار داشت: باید از تمام امکانات و پتانسیل‌ها در راستای افزایش ظرفیت‌های اشتغال و سرمایه گذاری در این استان بهره برد.

وی در بازدید از خطوط تولید محصولات شرکت خورشید زریوار سنندج اظهار امیدواری کرد بتوان زمینه مناسبی برای تسهیل در روند صادرات تولیدات این شرکت بزرگ صنعتی - تولیدی فراهم آورد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این بازدید تصریح کرد: شرکت تولیدی خورشید زریوار در سال ۱۳۸۵ با تسهیلات ۷۰ میلیارد ریالی از محل تسهیلات بنگاههای اقتصادی کوچک و زودبازده به بهره برداری رسید که تاکنون بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال بصورت سرمایه ثابت در آن هزینه شده است.

مصطفی باغبانیان افزود: محصولات این واحد تولیدی شامل انواع ماء الشعیر گاز دار بدون الکل است که علاوه بر توزیع در سراسر استانهای ایران؛ به کشورهای انگلستان، عراق، ترکیه، آفریقای جنوبی و... نیز صادر می‌شود.

وی ادامه داد: تعاونی شماره ۱۹۰۰بستنی عسل نیز در سال ۱۳۸۵ تولید و انواع بستنی‌های پاستوریزه را بصورت آزمایشی آغاز نمود که طی چند سال فعالیت، موفق به دریافت استاندارد ایران و همچنین ایزو ۲۰۰۸ – ۹۰۰۱ ازmic کشور انگلستان شد.

باغبانیان گفت: این واحد تعاونی درحال حاضر با ایجاد اشتغال دائم برای ۴۲ نفر به‌صورت مستقیم و بیش از یکصد نفر دیگر بصورت غیر مستقیم محصولات خود را با برند عسل در ایران، عراق و افغانستان توزیع می‌نماید.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: همچنین در سال ۱۳۸۸ و در پی سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان، این شرکت تعاونی با مشارکت بنیاد برکت اقدام به اجرای طرح توسعه خود نمود که پیش بینی می‌شود با راه اندازی این فاز نیز برای بیش از ۵۰۰ نفر دیگر بطور مستقیم ایجاد شغل شود.

وی خاطرنشان کرد: برای طرح توسعه این تعاونی تاکنون ۵۹۰ میلیارد ریال از تسهیلات بانک کشاورزی و در مجموع بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

باغبانیان افزود: علاوه بر هزینه‌های صورت گرفته در طرح توسعه این تعاونی، تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در خط تولید کنونی شرکت انجام گرفته که ۲۰ میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانک کشاورزی بوده است.

به گفته وی، میزان صادرات محصولات تولیدی تعاونی بستنی عسل در سال گذشته ۸۵۲ هزار دلار از طریق شرکت و بیش از ۲۰ میلیارد ریال هم از طریق پیله‌وری بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز