خبرگزاری کار ایران

در سال گذشته؛

۱۳۶ میلیارد تومان مالیات در کردستان وصول شد

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۵۷

بیش از ۹۵ درصد اظهار نامه‌های مالیاتی تسلیمی به این اداره کل در سال گذشته به صورت الکترونیکی بوده است/ مردم استان فرصت دارند تا ۳۰ تیر ماه سال جاری نسبت به پر کردن اظهارنامه مالیاتی خود اقدام نمایند.

ایلنا: مدیرکل امور مالیاتی کردستان با اشاره به تحقق ۱۰۰ درصدی مالیات استان در سال گذشته، گفت: درسال گذشته ۱۳۶ میلیارد تومان از محل مالیات استان وصول شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، اسماعیل افضلی ظهر دوشنبه 17 تیرماه در جمع خبرنگاران استان در سنندج، با اشاره به اینکه مالیات در جهت آسایش و امنیت پایدار و کاهش دادن فاصله طبقاتی وصول می‌شود، تصریح کرد: مالیات نه تنها وسیله تامین بودجه کشور و نیازهای مالی دولت است، بلکه در زمینه هدایت فعالیت‌های اقتصادی و نیل به اهداف اجتماعی و استقرار نظام مناسب توزیع ثروت نیز به عنوان ابزاری موثر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی، سیاست اداره امور مالیاتی را حذف شیوه‌های سنتی و دستی تسلیم اظهار نامه‌های مالیاتی اعلام کرد و گفت: روش دستی تسلیم اظهار نامه به تدریج در حال حذف شدن است.
افضلی با بیان اینکه در روش دستی تسلیم اظهار نامه صد درصد مالیات باید یک‌جا پرداخت شود، به امتیاز تسلیم اظهار نامه به شیوه الکترونیکی اشاره کرد و افزود: در این روش ۴۰ درصد مالیات به صورت نقدی در هنگام ثبت نام و ۶۰ درصد مابقی به صورت اقساط شش ماهه پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان با اشاره به رشد ۱۰ درصدی تسلیم اظهار نامه‌های مالیاتی به صورت الکترونیکی در سال گذشته به نسبت سال قبل از آن گفت: بیش از ۹۵ درصد اظهار نامه‌های مالیاتی تسلیمی به این اداره کل در سال گذشته به صورت الکترونیکی بوده است.

وی مهلت تسلیم اظهار نامه مالیاتی را در هر سال، اول تا پایان تیر اعلام کرد و افزود: هر ساله یک ماه فرصت برای تسلیم اظهار نامه مالیاتی وجود دارد که مودیان باید در این مدت اظهار نامه خود را تسلیم کنند.

افضلی با بیان اینکه از یکم تا ۱۵ تیرماه جاری ۲۰ هزار اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی درکردستان تسلیم این اداره شده است، تصریح کرد: مردم استان فرصت دارند تا ۳۰ تیر ماه سال جاری نسبت به پر کردن اظهار نامه مالیاتی خود اقدام نمایند.

افضلی یادآور شد: در سال گذشته ۵۳ درصد از مالیات استان از محل واحدهای تولیدی اعم از دولتی و خصوصی، ۱۳ درصد از مشاغل، ۴. ۷ درصد از حقوق کارکنان غیردولتی، ۲ درصد از سرقلفی، ۱. ۷ درصد از ارث و ۱. ۴۷ درصد از نقل و انتقالات املاک تامین شده است.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان در پایان سخنانش با بیان اینکه درسال گذشته ۱۸ میلیارد تومان از محل عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌های کردستان داده شده است، خاطرنشان کرد: سهم شهرداری سنندج از این میزان ۱۲ میلیارد تومان بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز