خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایلنا:

روزه خواری در ملأ عام جرم مشهود است

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۳۷

روزه خواری علاوه بر همه معایبی که دارد،عملی حرام در دین مبین اسلام محسوب می‌شود و در بعد اجتماعی نوعی عدم احترام به حقوق دیگران است.

ایلنا: جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان این که روزه خواری در ملأ عام یک جرم مشهود است، گفت:روزه‌خواری در ملأ عام برابر قانون جرم محسوب می‌شود و پلیس برابر با وظایف قانونی خود موظف است با افرادی که بخواهند از این قوانین عدول کنند برخورد نماید.

محمد قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از سنندج اظهار داشت:نیروی انتظامی در ماه مبارک رمضان با افزایش تعداد گشت‌ها و طرح‌های مختلف به منظور کاهش جرائم و ایجاد محیط و فضایی معنوی برای مردم به صورت مضاعف تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه پلیس در ماه رمضان علاوه بر انجام وظایف قانونی خود در راستای تأمین امنیت توجه به بحث امر به معروف و نهی از منکر را نیز دنبال می‌کند،افزود: با توجه به حرمت ماه مبارک رمضان، مسافران تابستانی مجاز به روزه خواری در ملأ عام نیستند.

قنبری تصریح کرد:روزه خواری علاوه بر همه معایبی که دارد،عملی حرام در دین مبین اسلام محسوب می‌شود و در بعد اجتماعی نوعی عدم احترام به حقوق دیگران است.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان ادامه داد:چنین فردی علاوه بر بی حرمتی به احکام و قوانین اسلامی، به صورت علنی و‌ آشکار بیان می‌کند که رعایت حقوق دیگران چندان برایش اهمیتی ندارد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر كمتر شاهد ظهور جلوه‌های روزه خواری در استان بوده‌ایم،یادآور شد: مردم کردستان احترام خاصی برای فرائض دینی قائل هستند و ما کم‌ترین مشکل و دغدغه‌ را در بحث جرائم داریم.

قنبری در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: مراکز و رستوارن‌ها در صورت داشتن مجوز با حفظ قوانین و مقررات صنفی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند در غیر این صورت با مشاهده هر گونه تخلفی آن مکان پلمپ می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز