خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس:

کردستان به تغییر و تحول اساسی نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۳۶

مردم کردستان از کشمکش‌های بی پایه و اساس خسته شده‌اند/ استان کردستان هم چنان در بخش‌های متعددی از جامعه، فاصله زیادی با استان‌های برخوردار دارد/ کردستان به مدیران ریسک‌پذیر نیاز دارد.

ایلنا: نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس نهم گفت: کردستان نیازمند یک تغییر و تحول اساسی است که یکی از اصلیترین راه‌های تحقق این خواسته انتخاب مدیر کارآمد، مطلع، متخصص و فرهیخته در پست‌های مدیریت استان است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، سید احسن علوی روز دوشنبه (۲۸ مردادماه جاری) در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه در استان اظهار داشت: کردستان، استانی است که دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های لازم و بی‌نظیر در بخش‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... است.
وی تصریح کرد: توسعه کردستان در تمام زمینه‌ها، نردبان رشد و ترقی غرب کشور به شمار می‌آید و دولت باید این مهم را مدنظر داشته باشد.
علوی با بیان اینکه امروز مردم کردستان از کشمکش‌های بی‌پایه و اساس خسته شده‌اند، افزود: متأسفانه استان کردستان هم چنان در بخش‌های متعددی از جامعه، فاصله زیادی با استان‌های برخوردار دارد که برای پیشبرد اهداف خود به تحولات اساسی از جمله مدیریت کارآمد و متخصص نیاز دارد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی کم کاری، کم‌تجربگی و بی‌کفایتی در برخی از مدیران استان را از عوامل عدم توسعه متوازن در استان برشمرد و خواستار اصلاح این روند مدیریتی در استان و در دولت یازدهم شد.
وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم سرنوشت استان را به دست کسانی بدهیم که کردستان را به سمت پرتگاه می‌برند و با بازگشت به عقب، زمینه شکست را فراهم می‌سازند.
علوی افزود: به عنوان مثال این استان با توجه به وضعیت جغرافیایی و وجود مرز مشترک با کشور عراق نیازمند اتخاذ گام‌های بلندی برای ایجاد توسعه پایدار در منطقه است.


کردستان به مدیران ریسک پذیر نیاز دارد
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس نهم اظهار داشت: توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر استان نیازمند داشتن مدیران ریسک پذیر و مبتکر است.
وی تصریح کرد: ریسک پذیری جزئی از مدیریت است و مسئولان باید در جهت توسعه کشور تلاش کنند و از مشکلات اولیه واهمه نداشته باشند.
سید احسن علوی یادآور شد: در سال‌های اخیر به کردستان در حوزه‌های مختلف کم توجهی شده است و این استان نیازمند مدیرانی ریسک‌پذیر و توانا در تمام زمینه‌هاست.


ایجاد ۲هزار و۶۷۰شغل در معادن کردستان
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در ادامه گفت: در حال حاضر ۱۸ نوع ماده معدنی از ۲۸۰ معدن فعال در استان کردستان استخراج می‌شود که در این تعداد معدن برای بیش از ۲ هزار و ۶۷۰ نفر شغل ایجاد شده است.
علوی سهم استان کردستان در بخش اشتغال در معادن را ۱. ۸ درصد و ارزش افزوده آن ۵۲ صدم درصد عنوان کرد و افزود:  متأسفانه مواد معدنی در کردستان به صورت خام از استان خارج می‌شود و در استان‌های دیگر فراوری می‌شوند.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۳۴ کارگاه بالای ۱۰ نفر اشتغال زایی در استان وجود دارد، ابراز داشت: ۴ هزار و ۹۴۸ نفر در این کارگاه‌ها فعالیت می‌کنند که معادل ۴ دهم درصد سهم اشتغال در کارگاه‌های کشور است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کارگاه‌های فعال استان سرانه اشتغال ۳۸ نفر است در حالی که این رقم در کشور ۷۸ نفر معادل بیشتر از دو برابر استان کردستان است.
علوی خاطرنشان کرد: مردم کردستان با حضور گسترده خود در انتخابات ۲۴ خرداد نشان دادند که این استان نیازمند تغییر و تحول جدی در تمام زمینه‌ها است و همین مردم برای حل مشکلات امیداور‌تر شده‌اند.
وی در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد که حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب مردم، بتواند با تکیه بر تدبیر و مشی اعتدلاگرایی‌اش پاسخ مناسبی به امید مردم سراسر کشور بدهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز