خبرگزاری کار ایران

جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان خبر داد:

کاهش 45 درصدی تصادفات فوتی برون شهری

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۷۲

تصادفات فوتی در محورهای برون شهری استان در پنچ ماه نخست امسال 45 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

ایلنا: جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان ٰ در شورای پیشگیری از وقوع جرم در محل دادگستری استان کرمان گفت: جمع تصادفات فوتی در محورهای برون شهری در سال گذشته ۲۴۲ فقره بوده که در سال جاری به ۱۴۵ فقره کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا از کرمان سرهنگ ناظری خاطرنشان کرد: تعداد کشته شدگان این حوادث نیز ۱۷۱ نفر بوده که این تعداد نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی تاکید کرد: تصادفات جرحی و آسیب دیدگان آن نیز در سطح استان کرمان کاهش داشته است.

وی برخورد با تخلفات حادثه ساز را یکی از عوامل مهم کاهش تصادفات ذکر کرد و بیان داشت: در چهار ماه ابتدایی سال جاری تعداد تصادفات درون شهری نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: از مجموع تصادفات درون شهری در استان کرمان ۲۴ درصد مربوط به نقش عابران پیاده در تصادفات و ۵۶ درصد نیز مربوط به موتورسیکلت سواران بوده است که برای پیشگیری از بروز تصادفات باید به این دو بخش توجه ویژه‌ای شود.

جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به برگزاری کمیته تخصصی برای کاهش تصادفات و خسارت‌های ناشی از آن در محل فرماندهی انتظامی استان کرمان، ادامه داد: در این جلسه توجه جدی به شهر کرمان با توجه به کانون بحران بودن آن در تصادفات فوتی و جرحی، توسعه معابر ایمن پیاده، ممنوعیت ورود کامیون‌ها به شهر، مدیریت سرعت، توسعه روشنایی معابر و استقرار دوربین‌های ثابت کنترل ترافیک در کمربندی‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

وی تاریکی را یکی از عوامل اصلی در بروز تصادفات ذکر کرد و گفت: با توسعه روشنایی معابر و امکان دید بهتر برای رانندگان در شب، از تعداد حوادث رانندگی کاسته خواهد شد.

وی یادآور شد: سهم سازمان‌های مقصر در بروز حوادث رانندگی نیز برابر ماده قانونی قانون راهنمایی و رانندگی باید مشخص شود که این امر انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ممنوعیت ورود کامیون‌ها به شهر از چند سال قبل مطرح شده و با توجه به اینکه مصوبه شورای ترافیک استان را نیز دارد، اما تاکنون اجرایی نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز