خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان:

کنترل و پیشگیری از بیماریهای حیات وحش عامل حفظ محیط زیست است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۴

بررسی، مبارزه، گزارش دهی و درمان حیوانات حیات وحش استان باید با نظم بیشتر و به صورت سیستمیک صورت پذیرد.

ایلنا - كرمان: مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: بررسی، مبارزه،گزارش دهی و درمان حیوانات حیات وحش استان می بایست با نظم بیشتر و به صورت سیستمیک صورت پذیرد

به گزارش ایلنا، احمد زیدآبادی مدیرکل دامپزشکی در جلسه مشترک دامپزشکی و محیط زیست گفت: کنترل، نظارت و پیشگیری از بیماری های حیات وحش نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست دارد.

وی افزود: بررسی، مبارزه،گزارش دهی و درمان حیوانات حیات وحش استان می بایست با نظم بیشتر و به صورت سیستمیک صورت پذیرد.

زیدآبادی با اشاره به مواردی از حیوانات حیات وحش ارجاء شده به اداره کل دامپزشکی استان گفت: طی یکسال گذشته موارد پراکنده ایی مانند یک خرس سیاه، یک جوجه تیغی و چند مورد تلفات مشکوک به ppr و غیره از نقاط مختلف استان از جمله پارک ملی خبر و منطقه بردسیر به این اداره کل ارسال گردیده است

وی گفت: حرکت به سمت ساماندهی بیماری ها و مشکلات بهداشتی مربوط به حیوانات حیات وحش استان با همکاری بین محیط زیست و دامپزشکی محقق می گردد.

وی ضمن تشکر از همکاریها و تعامل صورت گرفته بر ارتقاء سطح همکاریها تاکید نمود.

در ادامه این جلسه دامنگیر مدیرکل محیط زیست استان کرمان گفت: آمادگی کامل جهت اجرای مفاد تفاهم نامه فی مابین سازمان دامپزشکی کشور و سازمان محیط زیست کشور را داریم.

وی اجرای مفاد این تفاهم نامه را موجب گسترش زمینه های همکاری ها دانست و افزود: باید حرکت به سمت تشکیل جلسات آموزشی و انجام طرحهای تحقیقاتی مشترک با اداره کل دامپزشکی استان با شتاب بیشتری صورت پذیرد.

در ادامه پس از طرح مسائل کارشناسی مواردی مصوب گردید و دکتر صدیقه کاظمی نیا دبیر جلسه و رئیس اداره بررسی و مراقبت از بیماریهای دامی استان در این خصوص گفت: از جمله مصوبات این کارگروه می توان به تسریع در مراحل بازدید از حیات وحش جهت تشخیص و بیماریها و کنترل آنها، کدگذاری تالابها و مراکز نگهداری پرندگان و هماهنگی جهت ثبت بیماریهای حیات وحش در سیستم GIS دامپزشکی استان نام برد.

وی از دیگر مصوبات را برخورد با فروشندگان حیوانات خانگی غیر معمول، قاچاق محسوب نمودن هرگونه پرنده زینتی فاقد مجوز ثبت سلامت، برگزاری کلاس های آموزشی و بررسی نحوه شناسنامه دار کردن حیوانات حیات وحش عنوان نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز