خبرگزاری کار ایران

نماینده عالی قوه قضائیه در استان كرمان:

قاضی باید به دنبال عدالت اجتماعی باشد

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۴۸

نماینده عالی قوه قضائیه در استان كرمان گفت: قاضی باید در عین عادل بودن به دنبال گسترش عدالت اجتماعی در جامعه باشد.

کرمان- ایلنا: نماینده عالی قوه قضائیه در استان كرمان گفت: قاضی باید در عین عادل بودن به دنبال گسترش عدالت اجتماعی در جامعه باشد.

به گزارش ایلنا به نقل روابط عمومی دادگستری استان کرمان"جت الاسلام والمسلمین "علی توكلی" در جمع رؤساهای حوزه های قضائی و دادستانهای سراسر استان گفت: از اخلاق صالحین بسط عدل وگسترش عدالت است و قاضی باید در عین عادل بودن بدنبال گسترش عدالت اجتماعی باشد.

رئیس كل دادگستری استان، اولویت صلح وسازش را در محاكم خواستار شد وبیان داشت:چنانچه در دعاوی امكان صلح وسازش وجود نداشت باید با احکام قضایی به موضوع رسیدگی کرد.

وی بر پوشیدن عیوب دیگران تأكید کرد و اظهارداشت: در كار قضایی به واسطه شرایط شغلی، انسان از اسرار مردم آگاه می شود و باید بر اساس تقوا و ایمان، حافظ و محرم آن اسرار باشد.

این مقام قضائی، حسن رفتار وخوش خلقی در محیط كار را مهم دانست و یادآور شد: مردم با امیدی به ما رجوع می كنند، چنانچه به لحاظ شرایط قانونی نتوان اورا كمك كرد باید با خوش خلقی وخوش رفتاری اورا راهنمایی كرد.

حجت الاسلام والمسلمین توکلی، انضباط رفتاری را از جلوه های حسن رفتار ذكر كرد و اذعان داشت: در شرایطی که دیگران ما را الگوی خود قلمداد کرده و از ما الگو می گیرند باید خود الگوی مناسبی در انضباط رفتاری باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز