خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی:

برای رفع مشکلات بیمه کشاورزی کرمان 850 میلیارد ریال اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۳۳۹۴۰

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،نقش دامپزشکی را در تامین بهداشت جامعه و امنیت غذایی بسیار مهم خواند وافزود: دامپزشکی نقش مهمی در تامین بهداشت جامعه و امنیت غذایی دارد.

ایلنا - کرمان: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،نقش دامپزشکی را در تامین بهداشت جامعه و امنیت غذایی بسیار مهم خواند وافزود: دامپزشکی نقش مهمی در تامین بهداشت جامعه و امنیت غذایی دارد.

به گزارش ایلنا، پور ابراهیمی با تشکر از دغدغه های مجموعه دامپزشکی در بحث بهداشت جامعه و سلامت فراوردهای غذایی با منشاء دامی اظهار داشت: دامپزشکی از جمله مجموعه های زحمت کشی است که با وجود وظایف خطیر و مسئولیت های سنگین به دور از هر هیاهو و جنجال به ارائه خدمات می پردازد.

وی افزود: نقش و جایگاه دامپزشکی در تامین بهداشت جامعه از طریق مبارزه با بیماریهای مشترک همچنین تامین امنیت غذایی مردم بسیار مهم و حیاتی می باشد.

وی با اشاره به زحمات و نظارت های دقیق دامپزشکی در بحث تولید گوشت گفت: در ادامه این تلاش های دامپزشکی، بحث احداث کشتارگاههای صنعتی می بایست با جدیت پیگیری شود.

وی افزود: نمایندگان مجلس نیز پیگیر واگذاری تسهیلات به متقاضیان احداث کشتارگاههای صنعتی دام خواهند بود.

پور ابراهیمی با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای صنعت دامپروری استان توسط صنایع آلاینده، بیان نمود: این صنایع باید سهم خود را از مشکلات و آلایندگی های ایجاد شده به بخشهای مرتبط از جمله دامپزشکی بپردازند..

وی ادامه داد: مدیران این صنایع می بایست ضمن حرکت به سمت حذف آلایندگی کارخانجات و معادن، با انتقال درصدی از درآمدهای خود به بانکهای استان کرمان زمینه پرداخت تسهیلات به دامداران و سایر اقشار جامعه را فراهم نمایند.

نماینده مردم شهرستانهای کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای رفع مشکلات بیمه کشاورزی در استان کرمان مبلغ 850 میلیارد ریال اختصاص یافته گفت: برای رفع مشکلات بیمه دام نیز می بایست آسیب شناسی و پیگیری کافی صورت پذیرد.

وی با اشاره به بالا بودن سطح علمی مجموعه دامپزشکی استان کرمان، جایگاه دامپزشکی را فراتر از جایگاه کنونی دانست و عنوان کرد: از بخش دامپزشکی در راستای ارتقاء تولیدات دام و طیور که تضمین کننده امنیت غذایی می باشد حمایت می نماییم.

در ادامه جلسه د هقانی مدیرکل دامپزشکی کرمان ضمن اشاره به مشکلات و چالشهای موجود در بخش دامپزشکی و ارائه پیشنهادات لازم، به پایین بودن بودجه هزینه ایی خصوصاً عمرانی دامپزشکی استان کرمان اشاره نمود و بیان داشت: با توجه به وظایف خطیر دامپزشکی در تامین بهداشت دام و امنیت غذایی مردم، مبارزه با بیماریهای مشترک، حمایت از اشتغال موجود و ایجاد بسترهای بهداشتی لازم جهت ایجاد فرصت های شغلی پایدار و توسعه استان کرمان و سایر وظایف خطیر دامپزشکی خواستار توجه بیشتر نمایندگان مجلس به این حوزه هستیم.

وی افزود: دامپزشکی تنها ارگانی است که برای ارائه خدمات می بایست به درب خانه تک تک بهره برداران مراجعه نماید که این امر باعث افزایش هزینه ها می گردد.

دهقانی وجود یک مجموعه دامپزشکی قدرتمند را ضامن سلامت جامعه به خصوص در امر بهداشت موادغذایی دانست و گفت: بدون حمایت و اصلاح پایه های بودجه ایی نمی توانیم به اهداف مهم و حیاتی خود برسیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به پایین بودن حقوق دامپزشکان با وجود سختی ها و مخاطرات زیاد کار مانند بیماریهای مشترک و ماموریت در مناطق آلوده و صعبع العبور افزود: رعایت عدالت و مناسب سازی پرداخت ها به همکاران باعث ایجاد انگیزه لازم برای خدمات رسانی مطلوب به بهره برداران خواهد گردید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز