خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت موسس خانه‌ی مطبوعات کرمان:

سامان‌دهی خانه‌ مطبوعات کرمان بر اساس ساز و کار قانونی ضروری است

asdasd
کد خبر : ۴۱۲۲۸

عضو هیئت موسس خانه‌ی مطبوعات کرمان سامان‌دهی خانه‌ی مطبوعات کرمان را بر اساس ساز و کار قانونی ضروری دانست.

کرمان-ایلنا:عضو هیئت موسس خانه‌ی مطبوعات کرمان سامان‌دهی خانه‌ی مطبوعات کرمان را بر اساس ساز و کار قانونی ضروری دانست.

به گزارش ایلنا مهدی محبان در جمع اهالی رسانه و خبرنگاران با تاکید بر احیا خانه‌ مطبوعات، اظهار داشت: ساز و کار قانونی سامان‌دهی خانه‌ی مطبوعات از مراجع قانونی اخذ شده است.

وی افزود: پس از وقوع مسایل مختلفی که در خصوص خانه‌ی مطبوعات رخ داد، استاندار کرمان وارد عمل شد و بر اساس مستنداتی که از مرجع ذی‌صلاح اخذ شد؛ مقرر گردید تا طبق اعلام نظر استاندار هیئت موسس جهت سامان‌دهی خانه‌ی مطبوعات، وارد عمل شود.

محبان با اشاره به این‌که بر همین اساس قرار شد تا هیئت موسس نسبت به انهلال و یا ادامه‌ی کار خانه‌ی مطبوعات تصمیم‌گیری و اقدام کند؛ گفت: طی نشست 30 دی‌ماه اعضا خانه‌ی مطبوعات، تصمیم گرفته شد تا کار خانه‌ی مطبوعات کرمان متوقف نشود؛ بلکه با انجام اصلاحاتی به مسیر اصلی خود باز کرد.

وی خاطر نشان کرد: برای اجرای طرح سامان‌دهی خانه‌ی مطبوعات بر اساس قانون، سه مرحله پیش‌بینی شده است که گام اول ثبت نام اعضا و عضوگیری جدید توسط هیئت موسس است.

محبان افزود: در مرحله‌ی دوم نیز مجمع عمومی فوق‌العاده برگزار می‌شود، و طی آن چند دستور کار از جمله تصویب اساس‌نامه، عزل و یا استعفای هیئت مدیره‌ی فعلی و انتخاب هیئت رییسه انجام می‌شود.

وی برگزاری مجمع عمومی خانه‌ی مطبوعات توسط هیئت رییسه را گام سوم سامان‌دهی خانه‌ی مطبوعات عنوان کرد.

محبان با بیان این‌که مجمع عمومی بالاترین مرجع برای تصمیم‌گیری در خصوص خانه‌ی مطبوعات است؛ گفت: در مجمع عمومی اعضا هیئت مدیره‌ی خانه‌ی مطبوعاتانتخاب می‌شوند، و پس از آن هیئت مدیره از بین خود مبادرت به انتخاب رییس خانه‌ی مطبوعات می‌کند.

وی هم‌چنین با بیان این‌که هیئت موسس خانه‌ی مطبوعات از ابتدا تا انتها بر فرایند کار نظارت دارد؛ تصریح کرد: برای ما ساختار خانه‌ی مطبوعات مهم است؛ بنابراین نباید به خاطر هوای نفس و جاه و مقام، خانه‌ی مطبوعات را از دست بدهیم.

لازم به ذکر است؛ در این نشست مقرر شد تا خبرنگاران و همه‌ی اصحاب رسانه حداکثر تا 15/11/91 با در دست داشتن کپی شناسنامه، یک قطعه عکس و معرفی‌نامه از نشریه و رسانه‌ی مربوطه، شخصا جهت نام‌نویسی به خانه‌ی مطبوعات کرمان مراجعه کنند.

گفتنی است: مجمع عمومی فوق‌العاده‌ی خانه‌ی مطبوعات 30/11/91 برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز