خبرگزاری کار ایران

نماینده كرمان و راور:

تعداد زیاد افاغنه در کرمان از بسترهای مناسب توزیع مواد مخدر است

asdasd
کد خبر : ۴۲۰۰۳

نماینده مردم كرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت:حضور تعداد زیادی از افاغنه در استان یكی از بسترهای مناسب توزیع مواد مخدر است.

کرمان-ایلنا:پور ابراهیمی نماینده مردم كرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت:حضور تعداد زیادی از افاغنه در استان یكی از بسترهای مناسب توزیع مواد مخدر است.

به گزارش ایلنا به نقل روابط عمومی فرمانداری کرمان،همایش مشترك شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان كرمان با مسئولین، فرمانداری، بخشداران، دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستایی برگزار شد.

درا این همایش پورابراهیمی نماینده مردم كرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موقعیت جغرافیایی خاص استان كرمان عنوان كرد: استان کرمان به دلیل مرز جغرافیایی مشترك با سیستان و بلوچستان بیشترین آسیب را در زمینه ترانزیت مواد مخدر متحمل می شود.

وی حضور تعداد زیادی از افاغنه در استان کرمان را یكی از بسترهای مناسب توزیع مواد مخدر دانست.

نماینده مردم كرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خواستار نگاه اقتصادی به مدیریت مبارزه با مواد مخدر شد و افزود: علاوه بر مشكلات و آسیبهای عمده اجتماعی، گسترش مواد مخدر در زمینه اقتصادی نیز تبعات زیادی به همراه داشته است.

وی ضمن بر شمردن موارد اتلاف سرمایه مملكت در این خصوص گفت: مورد اول، اتلاف مستقیم منابع مالی است كه صرف خرید مواد مخدر و خروج میلیونها دلار ارز از كشور می شود.

مورد دوم، ‌حذف نیروهای فعال و تبدیل آنها به انسانهایی بی ثمر و هزینه بر برای جامعه است.

مورد سوم: هزینه هایی كه در جهت بازپروری و باز گرداندن معتادین به جامعه صرف می شود.

مورد چهارم: هزینه های نامشهودی است كه به مراتب سهم بیشتری نسبت به هزینه های مشهود دارد، از جمله بالا رفتن میزان جرم، انحرافات، بی سرپرست شدن خانواده ها و كودكان می شود.

در ادامه این نشست سعیدی فرماندار كرمان ضمن اشاره به اقدامات زیاد دولت در مبارزه با مواد مخدر خاطر نشان كرد: در طول سی و سه سال كه از انقلاب اسلامی می گذرد این نظام، شهدای فراوانی را در مسیر مبارزه با مواد مخدر، شرارتها و نا امنی ها تقدیم نموده است.

وی ضمن تاكید بر وظیفه سنگین مسئولین در این زمینه افزود:‌ مسئولین، روسای نهادهای دست اندركار، بخشداران و دهیاران همگی طبق قانون موظف هستند همكاری تنگاتنگی با دستگاه های امنیتی و انتظامی داشته و هر گونه مورد خلافی را گزارش نمایند.

سعیدی از احداث اردوگاه جدیدی برای نگهداری معتادین پرخطر خبر داد وافزود:‌ با پشتیبانی و حمایت استاندار محترم اردوگاه جدیدی برای جمع آوری و نگهداری معتادین پرخطر در حال احداث است كه مراحل پایانی ساخت خود را طی میكند و با بهره برداری از آن تعداد زیادی از كسانی كه به عنوان معتادین پرخطر شناسایی میشوند در آن نگهداری شده، مورد بازپروری و درمان قرار میگیرند.

هاشمی جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیزدر این همایش به توضیح دستورالعمل صادره از ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور پرداخت و افزود: طبق دستورالعمل،كشت خشخاش و شاهدانه ممنوعیت دارد و در صورت مشاهده مورد پیگیری قانونی قرار خواهد گرفت.

وی مواد مخدر را كودتای خزنده ای دانست كه نسل جوان و آینده سازان مملكت را درگیر خود می سازد.

هاشمی برخوردهای صورت گرفته قضایی و امنیتی را مناسب ارزیابی كرد و افزود: در دهه 60 در برخی شهرستانهای استان بیش از 50 كاروان مواد مخدر و قاچاق مستقر بودند و در حال حاضر هیچ كدام از آن ناامنی ها و ناهنجاری ها و گروگانگیری ها وجود ندارند.

وی گفت: مطابق قانون هر یك از اعضای شورای اسلامی روستاها موظفند به محض آگاهی از كشت هر گونه مواد مخدر مراتب را به دهیاری یا حوزه انتظامی اطلاع دهند و در غیر اینصورت در مرحله اول به 6 ماه تا یكسال انفصال از خدمت و مرتبه دوم به محرومیت دائم از خدمت در دستگاهها و نهادهای دولتی محكوم می شوند.

سرهنگ حفارزاده فرمانده انتظامی شهرستان کرمان نیز گفت:در بحث مبارزه با آسیبهای اجتماعی كه مقام معظم رهبری بر آن تاكید فراوان دارند، هیچ تهدیدی به اندازه مواد مخدر در یكصد سال اخیر جامعه را مورد هجوم قرار نداده است.

وی با بیان اینكه پایه بسیاری از جرائم اعتیاد است اظهار داشت: بیش از 80 درصد زندانیان اعتیاد دارند و اكثر سرقتهای خرد با بحث مواد مخدر در ارتباط بوده است.

وی افزود: در سال جاری پنج قتل در كرمان به وقوع پیوسته كه همگی به دلیل مصرف مواد مخدر صنعتی رخ داده است.

حفارزاده ادامه داد: مصرف برخی مواد مخدر مثل شیشه هیچ حریم سنی ندارد و به عنوان مواد توهم زا و توان زا مصرف میشود.

وی مراكز تحصیلی و دانشگاهها را از مهمترین مکانهایی دانست كه شیشه در آن به مصرف می رسد.

زادسر جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر استان نیز ضمن ارائه گزارشی در خصوص كشفیات ده ماهه مواد مخدر در استان بیان داشت: در ده ماهه اول امسال بیش از 41 تن مواد مخدر، 50 باند توزیع و قاچاق، 7809 نفر مرد، 1030 نفر زن و 1330 خودرو از قاچاقچیان و عاملین توزیع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

وی بهترین راه مبارزه با مواد مخدر را شناخت مواد موجود در جامعه و آسیب ها و مضرات آنها و نیز اطلاع رسانی گسترده به آحاد مردم دانست و افزود: یکی از شگردهایتولیدکنندگان، تغییر مداوم انواع مواد مخدر است بگونه ای که گاهاً به صورت پاستیل، آدامس یا پودر خوشبو کننده در مغازه ها نیز به فروش می رسد که این سبب پایین آمدن شدید سن اعتیاد خواهد شد. تا حدی که ممکن است به سبب مصرف مداوم این تنقلات شاهد بروز اعتیاد در کودکان نیز باشیم.

 شجاعی نیز درخصوص اقدامات حمایتی و درمانی مراکز تحت پوشش بهزیستی توضیحاتی ارائه داد و ابراز داشت: با دستور مقام معظم رهبری سند جامع پیشگیری از اعتیاد تدوین گردید که در آن وظیفه مسئولین و نهادهای خصوصی و دولتی و نوع اقدامات و وظایف هر یک مشخص شده که با اجرایی شدن آن شاهد بهتر شدن وضعیت اعتیاد در کشور خواهیم بود.

وی با تاکید بر آموزش خانواده ها در زمینه جلوگیری از اعتیاد فرزندانشان افزود: حلقه مفقوده ای که در آموزش های ما وجود دارد بحث آموزش صحیح خانواده و آشنایی بیشتر آنها با زمینه های اعتیاد فرزندانشان است.

وی بر لزوم آشنایی و مبارزه با انواع جدید مواد اعتیادآور صنعتی و روانگردان تاکید و خاطرنشان کرد: به محض آشنایی جامعه با خطر اینگونه مواد، تولیدکنندگان به ساخت و توزیع مواد جدیدی اقدام می نمایند تا بازرا فروش شان از رونق نیفتد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز