خبرگزاری کار ایران

معاون مالی و اقتصادی صندوق بازنشستگی مس خبر داد:

تخصیص 350 میلیارد ریال به پروژه فولاد

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۵۵

صندوق بازنشستگی مس در حال حاضر به گونه‌ای سازمان یافته است که دیگر اجازه‌ی هیچ‌گونه سو استفاده و اشتباه بزرگ مالی را نخواهیم داد.

کرمان- ایلنا: صندوق بازنشستگی مس در حال حاضر به گونه‌ای سازمان یافته است که دیگر اجازه‌ی هیچ‌گونه سو استفاده و اشتباه بزرگ مالی را نخواهیم داد.

به گزارش ایلنا کیارش مهرانی در نشست هم‌اندیشی مدیران و بازنشستگان صندوق بازنشستگی مس، با بیان این‌که صندوق‌ها باید بر اساس خردمندی، آینده‌نگری و پشتوانه اداره شوند؛ خاطر نشان کرد نقشه‌ی راه صندوق به عنوان یک نقشه‌ی شفاف و کاربردی ترسیم شده است.

وی افزود: هم‌چنین برای اولین بار برنامه‌ی نقدینگی صندوق طراحی و برنامه‌ریزی لازم در این خصوص انجام شده است.

مهرانی به پروژه‌های مختلف صندوق بازنشستگی نیز اشاره و خاطر نشان کرد: اولین کار، احیا پروژه‌ی فولادسازی بود که حدود 350 میلیارد ریال ظرف مدت شش ماه اخیر به این پروژه تزریق شده و اکنون این پروژه به نقطه‌ی مطلوبی رسیده است.

وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه، در سال آینده مردم کرمان به آرزوی دیرینه‌ی خود که همان تولید فولاد در کشور است؛ خواهند رسید.

مهرانی به پروژه‌ی نمایشگاه جنوب شرق هم اشاره و خاطر نشان کرد: تامین مالی و اجرای فاز اول این پروژه تا چهار ماه آینده انجام خواهد شد.

وی افزود: پروژه‌ی تولید گلوله‌های فولادی شرکت آلیاژکار نیز که در مهرماه منابع مالی به آن تزریق شد؛ از لحاظ منابع ارزی با مشکل مواجه شد؛ اما با راهحلی که برای این مشکل طراحی کردیم؛ امیدواریم کار این پروژه از سر گرفته شود؛ و تا پایان سال 93 حدود 70 درصد از این کارخانه افتتاح گردد.

مهرانی هم‌چنین گفت: پروژه‌ی تله کابین استان آذربایجان نیز با پیگیری‌های انجام شده و مصوبه‌ی هیئت وزیران از دستور کار صندوق بازنشستگی خارج و تمام منابع مالی به صندوق بازگردانده شد؛ و در اختیار «شرکت ایمیدرو» قرار گرفت.

وی افزود: دارایی‌های غیر مولد شرکت مس و سایر شرکت‌های تابعه نیز به بخش تولید و مولد این صندوق تعلق می‌گیرد؛ تا سال 91 یک سال آرمانی و مناسب برای صندوق بازنشستگی مس باشد.

مهرانی به تلاش صندوق برای پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان نیز اشاره و خاطر نشان کرد: تا جایی که در توان بوده حقوق بازنشستگان و سایر هزینه‌ها به موقع پرداخت شده است؛ و این روند هم‌چنان ادامه دارد.

وی افزود: هم‌چنین در سال آینده هیچ بازنشسته‌ای زیر 800 هزار تومان مستمری دریافت نخواهد کرد.

مهرانی هم‌چنین از پرداخت بخشی از مطالبات گذشته‌ی بازنشستگان مس خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز